Kilka tygodni utrudnień. Ważne zmiany dla pasażerów kolei [SPRAWDŹ]

  • 17.07.2024 14:16

  • Aktualizacja: 13:46 17.07.2024

Peron nr 9 Warszawy Zachodniej będzie zamknięty przez kolejne cztery weekendy — poinformowały PKP PLK. Rusza tam budowa nowych urządzeń dynamicznej informacji pasażerskiej. Będzie się to wiązało się ze zmianami pociągów, które kursują linią obwodową. To w sumie 140 pojazdów regionalnych i aglomeracyjnych na trasach do Radomia, Piaseczna czy Warszawy Gdańskiej.

Przez cztery wakacyjne weekendy peron nr 9 Warszawy Zachodniej, leżący przy linii obwodowej, będzie niedostępny dla podróżnych.

Polskie Linie Kolejowe rozpoczynają budowę nowych urządzeń dynamicznej informacji pasażerskiej, które będą obsługiwane z nowego budynku kolejowego, w którym mieści się lokalne centrum sterowania ruchem na stacji.

W cztery następujące po sobie weekendy: 20-21 lipca, 27-28 lipca, 3-4 sierpnia oraz 10-11 sierpnia pociągi kursujące po linii obwodowej nie zatrzymają się przy peronie nr 9. Zmiany obejmą 140 pociągów regionalnych i aglomeracyjnych kursujących między Radomiem, PiasecznemWarszawą Gdańską.

Podróżni będą mogli skorzystać z przystanków Warszawa Rakowiec i Warszawa Al. Jerozolimskie, aby przesiąść się do pociągów z lotniska w kierunku centrum Warszawy. Natomiast przystanek Warszawa Młynów na linii obwodowej w dalszym ciągu umożliwi podróżnym wygodne przesiadki na metro.

Prace na peronie nr 9

Wraz z budową nowej Warszawy Zachodniej i budynku wielofunkcyjnego z lokalnym centrum sterowania ruchem, peron nr 9 będzie mógł być w całości zarządzany ze zmodernizowanej stacji.

Wykonawca dokona włączenia peronu do budowanych na stacji systemów. Peron objęty zostanie systemem zarządzania bezpieczeństwem, dźwiękowym systemem ostrzegawczym, systemem centralnej dynamicznej informacji pasażerskiej i monitoringu wizyjnego.

W pierwszej kolejności wykonawca przebuduje na peronie nr 9 elementy wiaty, aby przystosować ją do podwieszenia nowych wyświetlaczy. Rozpocznie także układanie kabli zasilających i światłowodów. Prace te będą wiązały się z koniecznością rozbiórki części nawierzchni, przez co nie będzie możliwości bezpiecznej obsługi podróżnych.

W ramach dalszych prac, na peronie nr 9 montowane będą także dodatkowe urządzenia: wyświetlacze z elektronicznym rozkładem jazdy oraz urządzenia prezentujące kilkanaście najbliższych przyjazdów i odjazdów pociągów.

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Czytaj też: Kładka nad Górnośląską nie dla wszystkich? Remont całkowicie wyklucza część pieszych

Źródło:

Mat.pras./RDC

Autor:

RDC /DJ