Tunel pod torami w Wesołej i trzy nowe ronda mają być gotowe za 2,5 roku

  • 10.04.2025 18:46

  • Aktualizacja: 07:28 11.04.2025

Już za niespełna 2,5 roku ma być gotowy tunel pod linią kolejową w Wesołej. Powstanie on w ciąg ul. 1 Praskiego Pułku. Prace rozpoczną się od budowy tymczasowego przejazdu kolejowego w ul. Żółkiewskiego. W ramach inwestycji powstaną również trzy ronda.

Kolejarze wraz ze Stołecznym Zarządem Rozbudowy Miasta podpisali w czwartek z wykonawcą umowę na budowę tunelu pod torami na ul. 1 Praskiego Pułku WP w Wesołej.

Prace, które ruszą w ciągu najbliższych dwóch miesięcy, rozpoczną się od budowy tymczasowego przejazdu kolejowego w ul. Żółkiewskiego. W najbliższych miesiącach powstanie także przejście dla pieszych przez linię kolejową po wschodniej stronie przystanku kolejowego Warszawa Wesoła i tymczasowy peron przy torze w stronę Rembertowa.

W ramach inwestycji istniejące perony zostaną zastąpione nowymi, wybudowanymi po zachodniej stronie tunelu.

W tunelu na ul. 1 Praskiego Pułku o długości 180 metrów znajdzie się jedna jezdnia z dwoma pasami ruchu, jednostronny chodnik oraz ścieżka rowerowa i wyjścia prowadzące na perony przystanku kolejowego Warszawa Wesoła, a także pobliskiego przystanku autobusowego.

Trzy nowe ronda

Wybudowane będą także m.in. trzy ronda: pierwsze na skrzyżowaniu ulic 1 Praskiego Pułku, Sikorskiego i Kilińskiego, kolejne na ulicy Okuniewskiej, po zachodniej stronie tunelu oraz trzecie rondo pozwalające skomunikować biegnącą w tunelu ul. 1 Praskiego Pułku z osiedlem Plac Wojska Polskiego.

Budowa skrzyżowań bezkolizyjnych znacząco poprawia bezpieczeństwo i komfort podróżowania. To infrastruktura ważna dla mieszkańców, którzy będą mogli sprawniej przejechać na drugą stronę torów bez uciążliwego stania w korkach. Przed nami kolejne zadania związane z budową skrzyżowań bezkolizyjnych, jesteśmy bowiem na etapie analiz ponad 50 wniosków w ramach programu wiaduktowego – zaznaczył prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Piotr Wyborski.

Koszt inwestycji, która ma się zakończyć w drugiej połowie 2027 r., wyniesie ok. 93,9 mln zł i zostanie pokryty wspólnie, w równych częściach, przez m.st. Warszawę oraz PKP Polskie Linie Kolejowe SA.

Na tych samych zasadach w sąsiednim Rembertowie budowany jest wiadukt nad linią kolejową nr 2 przechodzącą przez ul. Chełmżyńską, który ma być gotowy pod koniec roku.

W najbliższych miesiącach ma się także rozpocząć budowa trzeciego, bezkolizyjnego przejazdu przez linię kolejową nr 2 – tunelu w ul. Marsa. W trwającym przetargu na realizację tej inwestycji wpłynęły dwie oferty. Wybrany wykonawca będzie miał 29 miesięcy na wybudowanie tunelu i przebudowę okolicznych dróg – przekazała rzecznik SZRM Agata Choińska-Ostrowska.

Czytaj też: Niepewna przyszłość akademii piłkarskiej Escola Varsovia. Kończy się umowa dzierżawy terenu

Źródło:

PAP

Autor:

RDC /PA