Rowerowa rewolucja w Warszawie. Nowe ścieżki na Pradze i zmiany w Śródmieściu

  • 25.05.2023 08:12

  • Aktualizacja: 15:18 25.05.2023

Warszawa ogłosiła plan budowy nowych dróg rowerowych. Swoje trasy zyskają rowerzyści z Wawra, Wesołej czy Pragi Południe. Powstanie ścieżka rowerowa m.in. wzdłuż ulic Patriotów i Lucerny, o którą od dawna zabiegali mieszkańcy oraz dzielnicowi radni.

Nowe ścieżki rowerowe w Warszawie powstaną przede wszystkim po prawej stronie Wisły. Ratusz ogłosił plan budowy dróg dla jednośladów.

– Chcemy skoncentrować się na prawej stronie Wisły, bo nasze poprzednie inwestycje były głównie po lewej stronie. Chcemy oddać rowerzystom takie ulice jak Strażacką, Niemcewicza, Patriotów, Lucerny czy Waszyngtona, a więc ciągi komunikacyjne istotne z punktu widzenia Rembertowa, Wawra czy Pragi Południe – mówi dyrektor Zarządu Dróg Miejskich Łukasz Puchalski.

W trakcie przebudowy jest również ulica Marszałkowska, gdzie jak mówi zastępca prezydenta Michał Olszewski, trwa właśnie „rowerowa rewolucja”.

Rozpoczęły się prace z dostosowaniem tej część ulicy Marszałkowskiej do ruchu w tym rejonie. To jedna z wielu inwestycji rowerowych, która będzie zrealizowana w tym roku. Nie zwalniamy z tempem prac, jeśli chodzi o rozwój sieci dróg rowerowych. W tym roku dodamy trzydzieści kilometrów – zapewnia Olszewski.

Do końca tego roku w Warszawie przybędzie ponad 30 kilometrów ścieżek rowerowych.

Trasa WZ i północ-południe

Trasa wzdłuż Marszałkowskiej ma być gotowa do końca roku. Nie urwie się ona przy placu Bankowym. Jeszcze w tym roku ZDM planuje przetarg na kolejne odcinki drogi rowerowej wzdłuż Andersa, by połączyć centrum z siecią ścieżek na Żoliborzu. Ta inwestycja, a także m.in. drogi przy al. Solidarności i na Rondzie Zesłańców Syberyjskich będą mogły być zrealizowane przy wsparciu pieniędzy z Unii Europejskiej.

– W najbliższych latach powstaną w Warszawie kolejne ciągi komunikacyjne ze wschodu na zachód i z północy na południe przechodzące przez centrum miasta – dodaje Puchalski.

Do tej pory miasto koncentrowało się na trasach prowadzących do centrum, teraz zaś większy nacisk kładzie na samo centrum – aby można było po nim wygodnie jeździć rowerem. Likwiduje też „wąskie gardła” – krótkie odcinki, na których budowa infrastruktury rowerowej przynosi wielką zmianę jakościową.

Czytaj też: Warszawa znowu pobiera wyższe opłaty za śmieci. Wiceprezydent: mamy kilka milionów nadwyżki

Źródło:

RDC

Autor:

Przemysław Paczkowski/PA