Koniec nadkładania drogi. Jeszcze w kwietniu budowa chodnika przy Naczelnikowskiej

  • 19.04.2024 06:22

  • Aktualizacja: 09:26 19.04.2024

Po kilku latach walki o budowę przejścia przez tory kolejowe przy ul. Naczelnikowskiej na Pradze Północ - rusza jego budowa. Zacznie się 25 kwietnia i potrwa do 6 maja. Brakuje zaledwie 100 metrów chodnika, który pozwoliłby pieszym skrócić trasę o niemal kilometr.

Mieszkańcy Warszawy czekali na to od wielu lat. 25 kwietnia ruszy budowa przejścia przez tory kolejowe przy ul. Naczelnikowskiej na Pradze Północ. Brakuje zaledwie 100 metrów chodnika, który pozwoliłby pieszym skrócić trasę o niemal kilometr. W tej sprawie wielokrotnie interweniowali też dziennikarze Radia dla Ciebie. Pierwszy raz pisaliśmy o problemie w 2021 roku.

- Wreszcie dochodzimy do tego momentu, gdzie te prace budowlane się zakończą i będzie można swobodnie przejść przynajmniej przez tory. Ważne działanie, ważny krok, który pozwoli przynajmniej w tym miejscu legalnie przekroczyć barierę kolejową linii wołomińskiej - mówi Krzysztof Michalski z Dla Pragi.

 

To nie koniec problemów pieszych?

Jak jednak dodaje Michalski, to wciąż tylko rozwiązanie połowiczne.

- Nadal problemem jest przekroczenie ulicy Radzymińskiej, tak zwanej Dużej Radzymińskiej w tym miejscu. Kładka, która tam jest, jest jedną chyba z ostatnich kładek w mieście bez ramp, bez wind. Tym, o co teraz będziemy starali się zabiegać, z resztą ten temat też nagłaśniamy od pewnego czasu, jest wytyczenie tam naziemnego przejścia przez ulicę z sygnalizacją świetlną - wyjaśnia.
   
W związku budową chodnika będą bardzo duże utrudnienia na linii kolejowej R6 i R60. Polskie Linie Kolejowe w tym czasie - w dniach 27 kwietnia - 3 maja dodatkowo przebudują urządzenia sterowania ruchem.

Pociągi Kolei Mazowieckich będą kursowały po jednym czynnym torze, przez co zmniejszy się ich liczba. W zamian więcej pociągów z Wołomina i Tłuszcza dojedzie do Warszawy Wschodniej.

Czytaj też: Nowa stacja, windy i naziemne tory. Zmiany na WKD Raków w Warszawie

 

Źródło:

RDC

Autor:

Adam Abramiuk/PL