Budowa trasy ekspresowej na DK7 i utrudnienia z Warszawy nad morze i Mazury

  • 15.07.2023 09:53

  • Aktualizacja: 10:00 15.07.2023

Na blisko 35-kilometrowym odcinku drogi krajowej 7 pomiędzy Płońskiem a Czosnowem trwają prace budowlane. Dla jadących z Warszawy na wakacje nad morze i Mazury oznacza to spore utrudnienia. Nie ma możliwości uniknięcia utrudnień, ponieważ inwestycje polegają na rozbudowie obecnej DK7 do parametrów trasy ekspresowej - powiedziała rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA Małgorzata Tarnowska.

Kierowcy jadący nad morze z Warszawy mają już do dyspozycji 275 km drogi ekspresowej S7 Płońska od węzła Gdańsk Południe. - Z dalszych 57 kilometrów trasy do Warszawy w realizacji jest odcinek Płońsk - Czosnów - wyjaśniła rzeczniczka warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Małgorzata Tarnowska.

Kierowcy z 35 kilometrów w standardzie drogi ekspresowej będą mogli korzystać od 2025 roku.

- W toku jest postępowanie przetargowe na realizację 9 km drogi pomiędzy Czosnowem i Kiełpinem. W przygotowaniu jest druga część trasy z Czosnowa do stolicy, czyli 13-kilometrowy odcinek Kiełpin - Warszawa. Kompletujemy dokumentację niezbędną do ogłoszenia przetargu na wykonanie projektu budowlanego wraz z uzyskaniem decyzji ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej - red.) - tłumaczyła.

Odcinek między Płońskiem a Czosnowem

Małgorzata Tarnowska wskazała, że na całym blisko 35-kilometrowym odcinku drogi krajowej nr 7 pomiędzy Płońskiem a Czosnowem trwają prace budowlane. - Co rusz wprowadzane są kolejne zmiany w organizacji ruchu, a to za sprawą postępu prac - przekazała.

W związku z prowadzonymi na krajowej "siódemce" pracami i zmianami w organizacji ruchu osoby jadące z Warszawy na odpoczynek nad morze muszą się liczyć ze sporymi utrudnieniami. W godzinach popołudniowego szczytu, zwłaszcza na początku weekendu korki w stronę Gdańska potrafią się już tworzyć od Łomianek. - Nie ma możliwości uniknięcia utrudnień, ponieważ inwestycje polegają na rozbudowie obecnej DK7 do parametrów trasy ekspresowej - powiedziała rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA.

- Roboty są realizowane przy zapewnieniu ciągłej przejezdności pojazdów dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Wyjątkiem jest przebudowywany most na Wiśle i okolice Kazunia, gdzie obowiązuje zmienny układ pasów 2+1. Takie rozwiązanie pozwala utrzymać większą przepustowość na mocniej obciążonym ruchem kierunku - zaznaczyła.

Przypomniała, że w miejscu obecnej dwujezdniowej i dwupasowej "siódemki" powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa z trzema pasami ruchu. - Konstrukcja mostu na Wiśle w Zakroczymiu zostanie uzupełniona o chodnik (na nitce obiektu w kierunku Warszawy) i ścieżkę rowerową (na nitce obiektu w kierunku Gdańska) - podała.

- Ponadto powstaną drogi równoległe do obsługi ruchu lokalnego, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego - dodała.

Budowany prawie 35-kilometrowy odcinek S7 Płońsk - Czosnów został podzielony na trzy zadania realizacyjne: Płońsk Południe (Siedlin) – Załuski o długości 12,9 km; Załuski – Modlin o długości 12 km oraz Modlin – Czosnów o długości 9,7 km.

Czytaj też: Planowanie remontów w mieście za pomocą sztucznej inteligencji? „To możliwe”

Źródło:

PAP

Autor:

RDC /PA