Wiadomości
Udostępnij:
Budowa trasy ekspresowej na DK7 i utrudnienia z Warszawy nad morze i Mazury
-
15.07.2023 09:53
-
Aktualizacja: 10:00 15.07.2023
Na blisko 35-kilometrowym odcinku drogi krajowej 7 pomiędzy Płońskiem a Czosnowem trwają prace budowlane. Dla jadących z Warszawy na wakacje nad morze i Mazury oznacza to spore utrudnienia. Nie ma możliwości uniknięcia utrudnień, ponieważ inwestycje polegają na rozbudowie obecnej DK7 do parametrów trasy ekspresowej - powiedziała rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA Małgorzata Tarnowska.
Kierowcy jadący nad morze z Warszawy mają już do dyspozycji 275 km drogi ekspresowej S7 Płońska od węzła Gdańsk Południe. - Z dalszych 57 kilometrów trasy do Warszawy w realizacji jest odcinek Płońsk - Czosnów - wyjaśniła rzeczniczka warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Małgorzata Tarnowska.
Kierowcy z 35 kilometrów w standardzie drogi ekspresowej będą mogli korzystać od 2025 roku.
- W toku jest postępowanie przetargowe na realizację 9 km drogi pomiędzy Czosnowem i Kiełpinem. W przygotowaniu jest druga część trasy z Czosnowa do stolicy, czyli 13-kilometrowy odcinek Kiełpin - Warszawa. Kompletujemy dokumentację niezbędną do ogłoszenia przetargu na wykonanie projektu budowlanego wraz z uzyskaniem decyzji ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej - red.) - tłumaczyła.
Odcinek między Płońskiem a Czosnowem
Małgorzata Tarnowska wskazała, że na całym blisko 35-kilometrowym odcinku drogi krajowej nr 7 pomiędzy Płońskiem a Czosnowem trwają prace budowlane. - Co rusz wprowadzane są kolejne zmiany w organizacji ruchu, a to za sprawą postępu prac - przekazała.
W związku z prowadzonymi na krajowej "siódemce" pracami i zmianami w organizacji ruchu osoby jadące z Warszawy na odpoczynek nad morze muszą się liczyć ze sporymi utrudnieniami. W godzinach popołudniowego szczytu, zwłaszcza na początku weekendu korki w stronę Gdańska potrafią się już tworzyć od Łomianek. - Nie ma możliwości uniknięcia utrudnień, ponieważ inwestycje polegają na rozbudowie obecnej DK7 do parametrów trasy ekspresowej - powiedziała rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA.
- Roboty są realizowane przy zapewnieniu ciągłej przejezdności pojazdów dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Wyjątkiem jest przebudowywany most na Wiśle i okolice Kazunia, gdzie obowiązuje zmienny układ pasów 2+1. Takie rozwiązanie pozwala utrzymać większą przepustowość na mocniej obciążonym ruchem kierunku - zaznaczyła.
Przypomniała, że w miejscu obecnej dwujezdniowej i dwupasowej "siódemki" powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa z trzema pasami ruchu. - Konstrukcja mostu na Wiśle w Zakroczymiu zostanie uzupełniona o chodnik (na nitce obiektu w kierunku Warszawy) i ścieżkę rowerową (na nitce obiektu w kierunku Gdańska) - podała.
- Ponadto powstaną drogi równoległe do obsługi ruchu lokalnego, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego - dodała.
Budowany prawie 35-kilometrowy odcinek S7 Płońsk - Czosnów został podzielony na trzy zadania realizacyjne: Płońsk Południe (Siedlin) – Załuski o długości 12,9 km; Załuski – Modlin o długości 12 km oraz Modlin – Czosnów o długości 9,7 km.
Czytaj też: Planowanie remontów w mieście za pomocą sztucznej inteligencji? „To możliwe”
Źródło:
Autor:
RDC /PA
Kategorie: