Nie chcą parkingu - walczą o targowisko. Sprawa dotyczy bazaru na warszawskim Bródnie. W pobliżu skrzyżowania ulic Kondratowicza z Rembielińską powstaje ostatnia stacja drugiej linii metra. Zarząd Transportu Miejskiego szuka firmy, która zaprojektuje tuż obok parking przesiadkowy.
RDC
- Boimy się o naszą przyszłość - mówiła w Radiu dla Ciebie Bożena Lewandowska ze Stowarzyszenia Kupców Bazar Kondratowicza 4. - Jest nas ogólnie 75 kupców. Mamy bardzo dużo klientów, którzy podpisali nam petycję. Mamy ponad siedem tysięcy podpisów klientów, którzy nie chcą parkingu "Parkuj i Jedź", lecz bazarku - tłumaczyła.
Rzecznik ZTM Tomasz Kunert przekonywał, że wszystko odbywa się zgodnie z prawem.
- Plan miejscowy określa bazar jako zagospodarowanie tymczasowe tego terenu. My, ogłaszając przetarg na koncepcję architektoniczną parkingu - nie na budowę, nie na jego użytkowanie, nie na projekt budowlany, tylko koncepcję - trzymamy się zapisów planu - wyjaśnił.
Los bazaru jeszcze nie jest przesądzony.
- W procesie przygotowywania inwestycji, jak również tej koncepcji, są zaplanowane spotkania z mieszkańcami, na których będą mogli zgłaszać swoje uwagi, wnioski do powstającej koncepcji, które to uwagi wykonawca koncepcji będzie musiał wziąć pod uwagę - tłumaczy Tomasz Kunert.
Według planu - cała II linia metra ma być gotowa w 2023 roku.