Wiadomości
Udostępnij:
Kasprzaka i Redutowa otwarte dla kierowców. To koniec utrudnień na Woli?
-
05.02.2024 07:21
-
Aktualizacja: 11:26 05.02.2024
Nowe jezdnie ulic Kasprzaka i Redutowej na warszawskiej Woli zostały otwarte dla kierowców o godz. 9:00. To oznacza koniec utrudnień w tym miejscu związanych z przygotowaniami do uruchomienia nowej linii tramwajowej na Woli. Na węźle łączącym Wolską, Kasprzaka i Redutową dostępne są już wszystkie pasy ruchu. Na miejscu jest nasz reporter Adrian Pieczka.
Ulice Kasprzaka i Redutowa są w pełni otwarte dla kierowców. To końcówka wielkiej inwestycji i wielkich utrudnień na Woli.
Na miejscu jest nasz reporter Adrian Pieczka. Jak przekazuje, ruch w stronę Bemowa nie jest teraz duży, ale zmiana na pewno poprawi sytuację w trakcie popołudniowych szczytów, gdy Kasprzaka mocno się korkowała.
W miniony weekend wykonawca malował pasy i ustawiał znaki dla stałej organizacji ruchu.
Maciej Dutkiewicz z Tramwajów Warszawskich informuje, że zostały jeszcze ostatnie prace nad tramwajem, ale część ulic można już otworzyć.
— Na odcinku od ulicy Redutowej do Skierniewickiej skończą się utrudnienia dla kierowców. Na węźle łączącym Wolską, Kasprzaka i Redutową dostępne będą już wszystkie pasy ruchu. Otwarta zostanie także nowa północna jezdnia ulicy Kasprzaka wzdłuż wybudowanego torowiska. Także w poniedziałek 5 lutego o godzinie 9 zostanie otwarta wschodnia jezdnia ulicy Redutowej prowadząca w stronę ulicy Olbrachta — mówi Dutkiewicz.
Sam tramwaj ma pojechać po torach nieco później, ale prawdopodobnie jeszcze w tym miesiącu.
— Gotowe są praktycznie wszystkie elementy nowego połączenia. Do ułożenia zostały ostatnie metry torów u zbiegu Wolskiej i Goleszowskiej. Pierwsze tramwaje pojadą tędy prawdopodobnie w lutym. Otwieranie torów będzie zależało od pogody — informuje Dutkiewicz.
Kierowcy jednak nadal muszą się liczyć z utrudnieniami w okolicach Wolskiej i Ordona – tam prace zakończą się najpóźniej.
— Kończymy jeszcze roboty na skrzyżowaniu Wolskiej z Elekcyjną i Ordona. Dla kierowców oznacza to, że na Ordona będą nadal mieli do dyspozycji jeden pas, z którego pojadą w każdym kierunku. Z kolei Wolską w stronę Redutowej samochody pojadą dwoma pasami, a z trzeciego skręcą w Elekcyjną. Nie będzie można pojechać w lewo w Ordona — wyjaśnia.
Budowa linii tramwajowej i pozostałej infrastruktury oficjalnie ma zakończyć się pod koniec marca.
Rowerzyści nie skorzystają jeszcze z nowych dróg wybudowanych po północnej stronie ulic Wolskiej i Kasprzaka. Do momentu uruchomienia linii tramwajowej piesi będą korzystali z naziemnego przejścia przez ulicę Wolską przy ulicy Redutowej.
Nowa trasa tramwajowa będzie miała 3,5 km długości i cztery przystanki. Jej budowa zajęła blisko trzy lata.
Inwestycja to nie tylko tory i ulice, ale aż 94 nowych drzew. Będą także krzewy, trawy ozdobne i byliny przy peronach tramwajowych i skrzyżowaniach, w pasach między jezdniami oraz wzdłuż Wolskiej. Drzewa uzupełnią szpalery wzdłuż Wolskiej i Kasprzaka. Staną także w innych miejscach, gdzie trwają prace. Tory na Kasprzaka zostały obsadzone rozchodnikiem. Na skraju torowiska i parku Powstańców Warszawy będzie podwójny, a miejscami nawet potrójny szpaler drzew.
Czytaj też: Jest przetarg na rewitalizację Skweru Gwary Warszawskiej
Źródło:
Autor:
RDC /RDC
Kategorie: