Budowa M3 za cztery lata. Warszawa podpisała umowę na projekt linii

  • 08.03.2024 16:52

  • Aktualizacja: 10:35 09.03.2024

Jest umowa na zaprojektowanie trzeciej linii warszawskiego metra. Na razie pierwszej części, w której skład wchodzi sześć nowych przystanków. Z istniejącej stacji Stadion Narodowy pociąg pojedzie na Gocław.

Prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski podpisał w piątek na stacji Metro Stadion Narodowy umowę na zaprojektowanie odcinka trzeciej linii metra na Gocław. Prace budowlane mają zacząć się w 2028 roku. Część projektowanej linii będzie miała 8 kilometrów i 6 nowych stacji. Zaczynała się będzie na stacji Metro Stadion Narodowy, a kończyła - na stacji Gocław.

- To bardzo gęsto zabudowany i zaludniony teren - mówił prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk. - Na terenie tej dzielnicy znajdują się miejsca, gdzie gęstość zaludnienia sięga 26-29 tys. mieszkańców na kilometr kwadratowy. To właśnie w tych miejscach zlokalizowane są stacje - tłumaczył.
   

- Linia będzie przebiegać przez istotne punkty dzielnicy - zaznaczył przewodniczący rady dzielnicy Praga Południe Marcin Kluś. - Począwszy od wspomnianego osiedla Gocław przez ulicę Ostrobramską, węzeł na rondzie wiatraczna, w pobliżu budowanej przez miasto Sinfonii Varsovia, jak również w okolicach Dworca Wschodniego, gdzie powstanie nowoczesny węzeł komunikacyjny komunikacji zbiorowej miejskiej, jak również komunikacji kolejowej - wskazał. 
   

Pierwszy odcinek M3 będzie miał 8,1 km długości i siedem stacji: Stadion Narodowy (od początku stacja ta projektowana jako węzeł przesiadkowy), Dworzec Wschodni, Mińska, Rondo Wiatraczna, Ostrobramska, Jana Nowaka-Jeziorańskiego, Gocław. Powstanie też odgałęzienie prowadzące do Stacji Techniczno-Postojowej na Koziej Górce. W obowiązującym masterplanie dla Warszawy do 2050 roku, druga część linii M3 zostanie w przyszłości przedłużona – przez Wisłę i Mokotów – na Ochotę (stacja Żwirki i Wigury).

Czytaj też: Podziemny parking na placu Powstańców Warszawy prawie gotowy. Kiedy otwarcie?

 

Źródło:

RDC/PAP

Autor:

Adrian Pieczka/PL