Wiadomości
Udostępnij:
Nieuprawnione nadanie sygnału radio-stop na kolei. Sprawa zajmuje się Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego
-
26.08.2023 10:27
-
Aktualizacja: 10:01 27.08.2023
W nocy z piątku na sobotę w woj. zachodniopomorskim doszło do nieuprawnionego nadawania sygnału radio-stop. Podróżni byli bezpieczni, ale występowały opóźnienia w kursowaniu pociągów. O incydencie zostały powiadomione odpowiednie służby.
– W nocy z piątku na sobotę w województwie zachodniopomorskim odnotowano nieuprawnione nadawanie sygnału radio-stop. Niezwłocznie działania podjęły odpowiednie służby. Podróżni są bezpieczni, ale występują opóźnienia w kursowaniu pociągów – poinformowała w nocy Magdalena Janus z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
– Efektem tego zdarzenia są wyłącznie utrudnienia w kursowaniu pociągów. W wyniku nieuprawnionego nadania sygnału radio-stop do godziny 23:30 ponad 20 pociągów doznało opóźnień. O tym incydencie natychmiast zostały powiadomione odpowiednie służby, między innymi Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego – mówi Janus.
Komunikat ❗️
— PKP PLK SA (@PKP_PLK_SA) August 26, 2023
W nocy z piątku na sobotę w województwie zachodniopomorskim odnotowano nieuprawnione nadawanie sygnału radio-stop. Niezwłocznie działania podjęły odpowiednie służby. Nie ma zagrożenia dla pasażerów kolei. Efektem zdarzenia są wyłącznie zmiany w kursowaniu pociągów👇 pic.twitter.com/tyrckvJS2n
Powołany został również – specjalny zespół, składający się z przedstawicieli zarządcy infrastruktury i przewoźników, który na bieżąco monitoruje sytuację oraz „czuwa nad bezpieczną i sprawną organizacją ruchu pociągów”.
W przesłanym komunikacie Janus podała, że do nadawania sygnału radio-stop za pomocą radiotelefonu przez nieznanego sprawcę doszło w piątek o godzinie 21:23 na linii 273 odcinek Daleszewo – Szczecin Główny oraz na linii 351 odcinek Choszczno – Szczecin Główny. Sygnał był odbierany przez posterunki ruchu i maszynistów pociągów znajdujących się w tym obszarze.
Jak wyjaśniła, odebranie sygnału radio-stop skutkuje natychmiastowym zatrzymaniem wszystkich pociągów, których radiotelefony pracują na danej częstotliwości. Powoduje on automatyczne zatrzymanie składów w danym rejonie. – System, który ma na celu zapewnienie podróżnym maksimum bezpieczeństwa, zadziałał bezbłędnie – dodała.
Czytaj też: S. Żaryn: ABW sprawdza przyczyny zakażeń legionellą w Rzeszowie
Źródło:
Autor:
AP
Kategorie: