Wiadomości
Udostępnij:
Płock walczy z nielegalnymi reklamami. „Jeszcze długa droga przed nami”
-
11.01.2025 14:18
-
Aktualizacja: 14:29 11.01.2025
Płock sprawdza, czy przedsiębiorcy dostosowali swoje reklamy w przestrzeni publicznej do uchwały krajobrazowej – mieli na to trzy miesiące. – Z jednej strony widać, że następuje proces dostosowania. Jednak jeszcze długa droga przed nami – przyznaje dyrektor Wydział Strategii, Architektury i Urbanistyki Michał Balski.
Przedsiębiorcy z Płocka mieli trzy miesiące na to, aby dostosować szyldy i reklamy do obowiązującej w mieście uchwały krajobrazowej. Teraz miasto sprawdza, ile osób się z tego nie wywiązało.
– Z jednej strony widać, że następuje ten proces dostosowania. Część reklam znika, część tych, które nie spełniały warunków wynikających z uchwały, część jest przerabianych. Natomiast jeszcze długa droga przed nami, m.in. praca polegająca na weryfikacji stanu faktycznego – mówi dyrektor Wydział Strategii, Architektury i Urbanistyki Michał Balski.
Zapytaliśmy mieszkańców, czy przeszkadzają im zbyt krzykliwe reklamy na budynkach.
Miasto zostało podzielone podzielono na trzy obszary. W uchwale zapisane są stawki kar za eksponowanie reklam na nośniku niezgodnym z przepisami. W przypadku standardowego billboardu o powierzchni 12 m kw. to ponad 300 zł dziennie.
Z każdym przedsiębiorcą przedstawiciele ratusza będą rozmawiali indywidualnie, jeżeli to nie pomoże, posypią się mandaty.
Czytaj też: Ostatnie pożegnanie burmistrza Mszczonowa Józefa Grzegorza Kurka
Źródło:
Autor:
Agnieszka Pazdecka-Maruszak/PA