Wiadomości
Udostępnij:
Szybciej na ostatni peron Dworca Zachodniego. Długo wyczekiwany chodnik jest już gotowy
-
13.10.2023 19:41
-
Aktualizacja: 09:52 14.10.2023
Od piątku 13 października możliwe jest szybsze dojście na peron 9 od strony Alei Jerozolimskich. PLK SA i wykonawca robót, Budimex, wybudowały nowy chodnik łączący perony 8 i 9. Dzięki temu o 10 minut szybciej pasażerowie dojdą na wolski peron Warszawy Zachodniej. Droga dojścia prowadzi przez platformę numer 8 i bezpieczne przejście w poziomie szyn – poinformował rzecznik PKP PLK Karol Jakubowski.
Jest już czynny chodnik łączący perony 8 i 9 Dworca Zachodniego. Dzięki temu znacznie skrócił się czas dojścia na ostatni peron.
#Warszawa Zachodnia. Od dziś możliwe jest szybsze dojście na peron 9 od strony Alei Jerozolimskich. Nowa droga dojścia prowadzi przez peron 8, dzięki czemu dojście na �� np. w kierunku Warszawy Gdańskiej i Legionowa zajmie 10 minut krócej. #FunduszeUE�� https://t.co/42IjMxiMJu pic.twitter.com/QmI0MClEMO
— PKP PLK SA (@PKP_PLK_SA) October 13, 2023
Do tej pory, by dojść na najbardziej oddalony, wolski peron linii obwodowej pasażerowie musieli pokonywać kilometry pochylni i schodów. Teraz bezpośrednio z peronu ósmego prostą drogą dotrą na ostatni peron.
Prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Ireneusz Merchel zaznaczył, że z okien przejeżdżających pociągów można doskonale zaobserwować, jak zmieniła się już stacja Warszawa Zachodnia. – Ogromna inwestycja jest prowadzona przy ciągłym ruchu pociągów i podróżnych. Sukcesywnie, jak jest to możliwe, do zakończenia inwestycji, umożliwiamy sprawniejszą komunikację w obrębie stacji, która przechodzi gruntowną przemianę – powiedział.
Przebudowa Dworca Zachodniego
Stacja Warszawa Zachodnia jest przebudowywana, jednak inwestycja wciąż nabiera opóźnień. Przebudowa dworca spowodowała, że do lipca 2024 roku do dworca nie dojeżdżają pociągi WKD. Z kolei remont „średnicówki” spowodował zmieszczenie przepustowości tunelu i w związku z tym mniejsza liczba pociągów przejeżdża przez odcinek Warszawa Stadion – Warszawa Śródmieście.
Kolejarze zapewniają, że wszystkie perony będą zadaszone, a ruchome schody, windy, system dynamicznej informacji oraz szerokie przejścia ułatwią dostęp do pociągów. Bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe.
Czytaj też: Budowa tramwaju do Warszawy Zachodniej. Wybrano wykonawcę prac dla ostatniego odcinka
Źródło:
Autor:
RDC /PA
Kategorie: