Warszawa. Nie 50, a 250 zł. Wyższe kary za brak opłaty parkingowej?

  • 29.07.2020 12:36

  • Aktualizacja: 14:08 30.08.2022

Nie 50, a 250 złotych za parkowanie bez biletu w Warszawie. Stolica szykuje drastyczną podwyżkę kar za brak opłaty za postój w Strefie Płatnego Parkowania. Taki projekt uchwały znalazł się w porządku obrad jutrzejszej sesji Rady Miasta.
- Kierowcom czasami bardziej opłaca się zapłacić raz na kilka dni mandat, niż regularnie kupować bilety za parkowanie - mówi Karolina Gałecka, rzeczniczka ratusza. - Ta opłata nie była urealniana i zmieniana od 17 lat. Jesteśmy w sytuacji, gdzie rzeczywiście za jazdę na tak zwaną "gapę" w komunikacji publicznej w transporcie zbiorowym płacimy znacznie wyższą karę, niż jeżeli nie uiszczamy opłat w Strefie Płatnego Parkowania Niestrzeżonego - wyjaśnia.

Za jazdę bez biletu w komunikacji miejskiej w Warszawie kara wynosi 266 zł. To ponad pięć razy tyle, ile teraz za parkowanie bez biletu. Nawet po podwyższeniu tej drugiej kary, pasażerowie jeżdżący na gapę i tak będą płacić więcej niż kierowcy parkujący na "dziko" w stolicy.

Coraz więcej miejsc z płatnym parkowaniem

W Warszawie w coraz większej ilości miejsc obowiązuje opłata za pozostawienie samochodu. Od 7 września Strefy Płatnego Parkowania mają pojawić się na Woli i Pradze-Północ.

Na Woli ma objąć Czyste, Młynów i Powązki, w obszarze ograniczonym al. Prymasa Tysiąclecia, ul. Kasprzaka, ul. Ordona i ul. Wolską. Na Pradze-Północ za parkowanie trzeba będzie zapłacić na Nowej i Starej Pradze, w obszarze ograniczonym ulicami: Starzyńskiego, Jagiellońską, Ratuszową, 11 Listopada, Radzymińską i Folwarczną.

W obu dzielnicach trwają już prace z tym związane. Drogowcy malują nowe oznakowania miejsc. Odświeżane są wytarte znaki poziome, aktualizowane znaki drogowe oraz wprowadzane są poprawki w organizacji ruchu. ZDM przygotowuje kompleksową informację o nadchodzących zmianach i planuje udostępnienie projektów nowej organizacji ruchu.

Drogowcy zapowiadają też rozszerzenie strefy na Ochocie. W pierwszej połowie czerwca została podpisana umowa na wykonanie badań parkingowych w tej dzielnicy. Dodano, że cały proces będzie powiązany z konsultacjami społecznymi, których organizacja planowana jest jesienią. - Strefa jest stolicy i warszawiakom niezbędna. Ma przede wszystkim chronić potrzeby parkingowe lokalnej społeczności. W drugiej kolejności ma pozwalać na odpłatne parkowanie dojeżdżającym spoza Śródmieścia – tłumaczyli urzędnicy.

Na Ochocie obecnie SPPN obejmuje część dzielnicy i kończy się na linii ulic Wawelska – Kopińska – Grzymały-Sokołowskiego. W ramach badań przeanalizowana zostanie zarówno organizacja ruchu na terenie obecnej strefy jak i poza nią.

Źródło:

RDC

Autor:

PL