Milion złotych kary dla operatora parkingów za wprowadzenie klientów w błąd

  • 21.04.2023 11:17

  • Aktualizacja: 15:56 21.04.2023

Prawie milion złotych kary nałożył Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów na operatora parkingów w Radomiu. Chodzi o firmę zajmującą się pobieraniem opłat za postój na przykład przy centrach handlowych czy szpitalach.

Operator parkingów w Radomiu otrzymał niemal milion złotych kary od Urzędu ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Użytkownicy skarżyli się, że zarządzający parkingami ogranicza im możliwość składania reklamacji.

– Poprzez formularz na stronie internetowej lub listownie na adres siedziby. Tymczasem procedura reklamacyjna nie może ograniczać uprawnień konsumentów i powinna uwzględniać także zgłoszenia składane między innymi mailowo lub osobiście – mówi prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

 Niedopuszczalne jest także wydłużanie przez przedsiębiorcę czasu na udzielenie odpowiedzi na reklamację. Termin na jej rozpatrzenie po tegorocznej zmianie przepisów wynosi czternaście dni. Po tym okresie reklamacja uznana jest za zasadną – dodaje Chróstny.

To jednak niejedyne przewinienia tej spółki.

 Informowała, że jeśli konsumenci nie zapłacą wskazanej przez spółkę opłaty dodatkowej, to poniosą koszty windykacji i postępowania egzekucyjnego. Brzmiało to kategorycznie i miało na celu wywołanie nieuzasadnionej obawy. Gdyby konsumenci nie zostali wprowadzeni w błąd, mogliby zdecydować o zasadności dalszego dochodzenia swoich praw czy podjęcia obrony przed sądem – zauważa prezes UOKiK.

Ukarana firma, po uprawomocnieniu decyzji, będzie musiała poinformować użytkowników parkingów o karze. Ci z kolei będą mogli na tej podstawie dochodzić swoich praw w sądzie.

Czytaj też: Ćwiczenia wojskowe na lotnisku w Radomiu

Źródło:

RDC

Autor:

RDC /PA

Kategorie: