Warszawa. Dzisiaj ostatni dzień na przedłużenie e-hologramu
30.09.2021 08:37
Aktualizacja: 22:26 15.08.2022
Warszawiacy, którzy mają wgrany na karcie miejskiej e-hologram biletu warszawiaka/warszawianki i zachowali uprawnienia do jego posiadania, powinni pamiętać o przedłużeniu o kolejny rok uprawnień, które wygasają 30 września - przypomina Zarząd Transportu Miejskiego. Dziś więc ostatni dzień na przedłużenie.
PAP/RDC
Dzięki przedłużeniu e-hologramu pasażerowie zachowają uprawnienia do zakupu tańszego biletu warszawiaka. Zyskają też zniżki w wielu stołecznych kinach, muzeach czy kawiarniach.
Jak przedłużyć?
Najłatwiej e-hologram przedłużyć w jednym z ponad 3 tysięcy biletomatów. Zamontowane są w autobusach, tramwajach i pociągach Szybkiej Kolei Miejskiej, stacjonarnie można je znaleźć na niektórych przystankach komunikacji miejskiej. Sama operacja przedłużenia e-hologramu zajmuje tylko kilkanaście sekund.
Co jeśli nie przedłużymy?
Jeśli nie przedłużymy e-hologramu, stracimy uprawnienia płynące z karty. To m.in. ulgowe albo darmowe przejazdy komunikacją miejską oraz zniżki w różnych instytucjach kulturalnych, oświatowych i rekreacyjnych. - W takiej sytuacji musimy przejść do punktu obsługi pasażera ZTM i złożyć wniosek o wydanie nowego e-hologramu - informuje Tomasz Kunert z ZTM. - Do złożenia takiego wniosku trzeba wypełnić odpowiedni formularz, okazać dowód osobisty, a także jeden z dokumentów, który będzie poświadczał zamieszkanie i płacenie podatków w Warszawie - dodaje. Może to być pierwsza strona PIT-u i zaświadczenie z urzędu skarbowego o osiągniętym dochodzie z adresem zamieszkania.
Aby przedłużyć lub wgrać e-hologram, trzeba być mieszkańcem Warszawy i rozliczyć podatek dochodowy od osób fizycznych za rok 2020 w jednym z warszawskich urzędów skarbowych.
Pierwszy e-hologram można uzyskać w Punktach Obsługi Pasażerów ZTM lub dzielnicowych Wydziałach Obsługi Mieszkańców. Konieczne jest wypełnienie wniosku oraz okazanie dokumentu tożsamości i jednego z dokumentów: pierwszej strony złożonego PIT-u za 2020 rok ze stemplem warszawskiego urzędu skarbowego poświadczającej rozliczenie podatku, urzędowego poświadczenia odbioru wydanego przez elektroniczną skrzynkę podawczą systemu teleinformatycznego administracji podatkowej (UPO) wraz z pierwszą stroną zeznania podatkowego składanego drogą elektroniczną i wygenerowanym numerem dokumentu zgodnym z identyfikatorem dokumentu UPO lub zaświadczenia z urzędu skarbowego potwierdzającego złożenie zeznania o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty) w 2020 roku.