Ponad tysiąc uwag ws. tramwaju do Wilanowa. Najwięcej o czterech liniach autobusowych

  • 19.07.2024 21:23

  • Aktualizacja: 21:24 19.07.2024

Ponad tysiąc uwag wpłynęło w konsultacjach dotyczących zmian w komunikacji po uruchomieniu tramwaju do Wilanowa w Warszawie. Wzięło w nich udział około dwóch tysięcy osób. – Najczęściej pojawiały się uwagi dotyczące linii 519, chodziło o połączenie Mokotowa i Wilanowa z Parkiem Kultury w Powsinie – mówi Łukasz Majchrzyk z Zarządu Transportu Miejskiego.

ZTM podsumował wstępnie przeprowadzone konsultacje w sprawie zmian komunikacji miejskiej po uruchomieniu linii tramwajowej do Wilanowa. Do miasta wpłynęło ponad tysiąc uwag, najwięcej dotyczyło czterech linii autobusowych.

 Najczęściej pojawiały się uwagi dotyczące linii 519, chodziło o połączenie Mokotowa i Wilanowa z Parkiem Kultury w Powsinie, ale też linia 251 i połączenie Konstancina z Wilanowem, 217, czyli połączenie Miasteczka Wilanów z Wysokim Ursynowem, czy 131 i połączenie Wisłostrady z placem Unii Lubelskiej oraz ze Śródmieściem – informuje Łukasz Majchrzyk z Zarządu Transportu Miejskiego.

Raport z konsultacji ma być gotowy w połowie sierpnia.

W czwartek 18 lipca wykonawca inwestycji, firma Budimex poinformowała, że nie uda się uruchomić nowej linii, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, na nowy rok szkolny. Z powodu wykrycia wad konstrukcyjnych inwestycji nastąpi z dwumiesięcznym opóźnieniem.

Tramwaj do Wilanowa – jaka trasa?

Stołeczny ratusz przekonuje, że budowa trasy tramwajowej do Wilanowa to najbardziej oczekiwana inwestycja Tramwajów Warszawskich oraz największy projekt tramwajowy w Polsce. Będzie miała łączną długość blisko 19 kilometrów. Połączy Wolę, Odolany, Dworzec Zachodni, Ochotę, Mokotów i Wilanów.

W kwietniu uruchomiono odnogę nowej trasy tramwajowej i po ponad 50 latach tramwaj pojechał na Sielce. Nową trasą kursuje tramwajowa linia 11. Tramwaje jeżdżą od skrzyżowania z ul. Czerniakowską ulicami Gagarina, Spacerową, Marszałkowską, Nowowiejską, Chałubińskiego, Prostą, Kasprzaka, Wolską, Powstańców Śląskich do pętli Nowe Bemowo lub na skróconych kursach do pętli Cmentarz Wolski.

Trasa opóźnionej inwestycji przebiegać będzie od skrzyżowania ul. Puławskiej i Goworka. Liczącą 22 metry różnicę poziomów w kierunku dolnego Mokotowa tramwaj pokona ulicą Goworka i Spacerową. Następnie linia będzie przebiegać prosto, ulicami Belwederską i Sobieskiego, w kierunku Miasteczka Wilanów. Terminal końcowy przeznaczony dla dwukierunkowych tramwajów znajdzie się u zbiegu al. Rzeczypospolitej i Branickiego.

Czytaj też: R. Trzaskowski przeprasza warszawiaków za opóźnienia w budowie tramwaju do Wilanowa

Źródło:

RDC

Autor:

RDC /PA