Wiadomości
Udostępnij:
Megatransport tarczy TBM przejechał przez Warszawę
-
20.11.2022 11:15
-
Aktualizacja: 06:41 21.11.2022
Transport z tarczą TBM, która wydrąży tunel na drodze ekspresowej S19 na Podkarpaciu, w niedzielę przed godz. 8 w niedzielę dotarł na miejsce kolejnego postoju w pobliżu węzła Lubelska. Wieczorem konwój wyruszył drogą ekspresową S17 w kierunku Lublina - poinformował dyżurny punktu informacji drogowej GDDKiA.
Transport wielkiej tarczy TBM do drążenia tuneli przejechał w nocy z soboty na niedzielę m.in. przez stołeczny Ursynów.
Około godz. 23.30 z węzła Opacz na S2, skierował się się ku ul. Puławskiej, pół godziny po północy tarcza transport zjechał na ul. Puławską. Przejechał przez Ursynów, a na ul. Przyczółkowej wjechał na węzeł Wilanów na S2, skąd przejechał do węzła Lubelska.
Kolumna z maszyna #TBM przejechała węzeł Puławska i podąża przez Warszawę w kierunku węzła Warszawa Wilanów na #S2 #mazowieckie pic.twitter.com/zbXhzKE8aR
— GDDKiA Warszawa (@GDDKiA_Warszawa) November 20, 2022
Kolejny postój i utrudnienia dla kierowców
Dyżurny punktu informacji drogowej GDDKiA w niedzielę przed godz. 8 poinformował, że transport tarczy TBM dotarł w okolice węzła Lubelska. Podczas postoju, który będzie trwał do godz. 22, dla kierowców jadących od Zakrętu przejezdny będzie jeden pas ruchu w kierunku Lublina.
W niedzielę wieczorem konwój z tarczą TBM wyruszył drogą ekspresową S17 w kierunku Lublina i dalej na Podkarpacie. Transport maszyny TBM będzie się poruszał z prędkością do 10 km/h na mostach, a poza nimi w granicach 20-30 km/h.
Megatransport tarczy TBM
Maszyna typu TBM z tarczą o średnicy ponad 15 metrów, przypłynęła do Szczecina z Hiszpanii. W Babicy na budowie drogi ekspresowej S19 maszyna TBM posłuży do wydrążenia ponad dwukilometrowego tunelu, który będzie usytuowany nawet 100 metrów pod powierzchnią terenu. Elementy TBM są przewożone w trzech konwojach składających się łącznie z czternastu zestawów transportowych. Najcięższy z nich waży blisko 500 ton i ma długość ponad 74 metrów i szerokość 9 metrów.
Prace przy drążeniu tunelu na budowie S19 rozpoczną się w przyszłym roku. Tunel drogowy będzie wykonany metodą mechanicznego drążenia przy pomocy maszyny TBM o długości 112 m i masie 4000 ton, z tarczą wiercącą o średnicy 15,2 m. Jest to o 1,7 m więcej niż średnica Wyspiarki, która wydrążyła tunel w Świnoujściu.
Czytaj też: Warszawska starówka gotowa na święta Bożego Narodzenia
Źródło:
Autor:
RDC
Kategorie: