Wąskie gardło na Bemowie zlikwidowane. Dziś otwarcie ostatniego odcinka Lazurowej

  • 26.10.2023 07:36

  • Aktualizacja: 07:55 26.10.2023

Od dziś od południa kierowcy będą mogli korzystać z obydwu nowych jezdni ul. Lazurowej w Warszawie – między ul. Górczewską a trasą S8. Powstały również nowe chodniki, droga rowerowa i przystanki autobusowe. Budowa tej ważnej dla mieszkańców Bemowa ulicy trwała niecały rok.

W południe zostanie otwarty w całości ostatni odcinek ul. Lazurowej między ul. Górczewską a trasą S8.

– Do dyspozycji kierowców są dwie nowe jezdnie. Na drogę wraca ruch dwukierunkowy, a przed skrzyżowaniami z ulicą Górczewską i trasą S8 pojawia się możliwość zawracania. Otwieramy także nowe chodniki i drogę rowerową – mówi Agata Choińska ze Stołecznego Zarządu Rozbudowy Miasta.

Zmiany są także dla pieszych i pasażerów komunikacji publicznej. Na swoje stałe trasy wrócą autobusy linii 149, 167, 220 i N45.

 Aby zapewnić bezpieczeństwo pieszym i rowerzystom, na skrzyżowaniu z ulicą Narwik powstała sygnalizacja świetlna. Wzdłuż drogi stanęły nowoczesne latarnie, a na pasażerów autobusów komunikacji miejskiej czekają nowe przystanki – dodaje Choińska.

Ratusz przekazał, że trwa jeszcze montaż elementów stałej organizacji ruchu i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz sadzenie: 6 tys. krzewów, 5 tys. bylin i traw ozdobnych. W listopadzie zieleń wzbogacona zostanie o 95 drzew – głównie jesionów wąskolistnych i klonów.

Inwestycję realizuje Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta. Wykonawcą prac jest firma SKANSKA.

Nowa droga na Bemowie

Budowa drogi rozpoczęła się jesienią 2022 r. Jako pierwsza gotowa była zachodnia część ul. Lazurowej. Kierowcy korzystają z niej już od czerwca, ale przejazd dotychczas był możliwy tylko w jednym kierunku – od trasy S8 do ul. Górczewskiej.

Ul. Lazurowa od ul. Górczewskiej do alei Obrońców Grodna (trasa S8) stanowi ostatni odcinek drogi biegnącej przez dzielnice Ursus, Włochy i Bemowo między południową a zachodnią częścią obwodnicy Warszawy. Droga powstawała etapami.

Jako pierwszy w 2013 r. wybudowany został fragment od Al. Jerozolimskich do ul. Chrościckiego. Następnie prace toczyły się na odcinku od ul. Chrościckiego do ul. Połczyńskiej, który był gotowy w 2015 r.

Obecnie droga od Al. Jerozolimskich do ul. Połczyńskiej to al. 4 czerwca 1989 r. W 2016 r. do ruchu oddany został pierwszy przebudowany odcinek ul. Lazurowej – od ul. Połczyńskiej do ul. Sterniczej, a dwa lata później ulica była gotowa na odcinku od ul. Sterniczej do ul. Górczewskiej.

Na budowę drogi od Al. Jerozolimskich do ul. Górczewskiej wydanych zostało ok. 530 mln zł, z czego ok. 113 mln zł stanowiły środki z dotacji UE. Budowa odcinka od ul. Górczewskiej do trasy S8 odbywa się również ze wsparciem unijnym. Kwota przewidziana na realizację inwestycji w Wieloletniej Prognozie Finansowej Warszawy to ok. 24 mln zł.

Czytaj też: Mieszkańcy Warszawy zdecydują o wyglądzie placu Bankowego. Ruszają warsztaty projektowe

Źródło:

RDC/PAP

Autor:

Adam Abramiuk/PA

Kategorie: