Coraz mniej połączeń na Lotnisku Radom-Warszawa. PPL: Nie ma powodów do obaw

  • 04.03.2024 13:54

  • Aktualizacja: 09:29 05.03.2024

Nie ma powodów do obaw –  Polskie Porty  Lotnicze komentują ostatnie zmiany w siatce połączeń na Lotnisku Warszawa-Radom. W lutym z oferty wycofano takie kierunki jak Heraklion, Sharm el-Szejk, Marsa Alam i Podgorica. – Takie zmiany są naturalne – mówi Piotr Rudzki z Biura Komunikacji PPL.

Choć z siatki połączeń na Lotnisku Warszawa-Radom wycofano w ostatnich tygodniach kilka połączeń do miejsc turystycznych, Polskie Porty Lotnicze uspokajają – zmiany, zwłaszcza w przypadku rejsów czarterowych, są naturalne.

– Rezygnacja z jakiegoś kierunku dotyczy wszystkich lotnisk w Polsce i nie jest ewenementem, również w trakcie trwania sezonu. Choć z uwagi na skalę, takie zmiany na większych lotniskach są mniej widoczne i nie są tak szeroko komentowane. Temat ostatecznej siatki połączeń z Radomia na lato 2024 jest cały czas otwarty – informuje Piotr Rudzki z Biura Komunikacji PPL.

Partnerzy radomskiego lotniska, zarówno przewoźnicy, jak i biura podróży kontynuują współpracę, przedłużając lub poszerzając swoją ofertę.

 Coral Travel zacznie sezon nieco wcześniej niż w zeszłym roku, a biuro podróży Greckie Podróże Izabela Napierała podwoiło zapotrzebowanie na bilety lotnicze i rozszerzyło swoją ofertę. Polskie Linie Lotnicze LOT wprowadziły nowy kierunek, Ochrydę. Przewoźnik nisko kosztowy Wizz Air po uruchomieniu lotów do Larnaki przedłużył sprzedaż biletów na Cypr również na sezon letni, a także na przyszłą zimę – podaje Rudzki.

Co więcej, lotnisko spodziewa się zwiększonego zainteresowania lotami w okresie letnim. W skali całego roku PPL liczą na 200 tysięcy odprawionych pasażerów.

Historia lotniska w Radomiu

Port lotniczy w Radomiu rozpoczął działalność w maju 2014 r. Przez krótki czas loty z tego miasta odbywały się m.in. do Rygi i Berlina. Było to jedyne lotnisko użytku publicznego w Polsce, które powstało bez wsparcia unijnego. Miasto zainwestowało w jego utworzenie ponad 100 mln zł.

Po ogłoszeniu przez sąd w 2018 r. upadłości miejskiej spółki Port Lotniczy Radom lotnisko kupiło PPL i wybudowało je prawie od nowa.

Koszt inwestycji to ok. 800 mln zł. Port powstał z myślą głównie o przewoźnikach niskokosztowych i czarterowych.

Lotnisko Warszawa-Radom zostało na nowo uruchomione pod koniec kwietnia ubiegłego roku.

Czytaj też: W Radomiu powiększy się strefa płatnego parkowania. „To odpowiedź na apel mieszkańców”

Źródło:

RDC

Autor:

Katarzyna Czarkowska/PA