Warszawscy urzędnicy pochylą się nad projektami nowych mostów. - Chodzi o dwie przeprawy nad Wisłą - mówił w RDC dyrektor stołecznego Biura Polityki Mobilności i Transportu Waldemar Lasek.
RDC
- Dzisiaj rzeczywiście mamy jeszcze w dokumentach planistycznych, w studium, które dzisiaj obowiązuje, dwie takie przeprawy. Jedna to jest most na zaporze na południu Warszawy, a druga to jest Most Krasińskiego na Żoliborzu mniej więcej na wysokości Placu Wilsona. Przystępujemy do stworzenia nowego studium uwarunkowań i będziemy na tym etapie analizować, czy te przeprawy są jeszcze potrzebne - tłumaczył Waldemar Lasek.
Gość audycji "Jest Sprawa" wskazał, że pierwszeństwo ma most na Żoliborzu. A to ze względu na zeszłotygodniowe otwarcie przeprawy łączącej Wawer i Wilanów w ramach Południowej Obwodnicy Warszawy.
- Będziemy musieli bardzo dobrze przeanalizować funkcję tego mostu. Bo dzisiaj też jest pytanie, czy ten most musi być z ruchem samochodowym, czy musi mieć powiązanie z Placem Wilsona i jaką funkcję powinien pełnić w układzie komunikacyjnym miasta - wyjaśnił.
Rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Szymon Piechowiak odniósł się pozytywnie do działań miasta w tym zakresie.
- Pamiętajmy, że mosty są bardzo często ozdobą, wizytówką różnych miast, stolic. Również takie kładki piesze czy pieszo-rowerowe są atrakcją turystyczną. Więc myślę, że takich inwestycji w Warszawie mogłoby pojawić się więcej - powiedział.
W stolicy jest jedenaście mostów, w tym dwa kolejowe.