Warszawa Zachodnia będzie bardziej przyjazna podróżnym. Jeden z najbardziej ruchliwych dworców w kraju zostanie przebudowany.
6
RDC/mat.prasowe
Prace rozpoczną się w 2019 roku. - Przebudowane zostaną między innymi przejścia na perony, gdzie pojawią się kasy, poczekalnie i toalety - wyjaśnia Karol Jakubowski z PKP PLK. Nowy dworze ma być bardziej funkcjonalny, pozbawiony barier architektonicznych i przygotowany do lepszej obsługi pasażerów.
Modernizacja stacji rozpocznie się w 2019 roku. Nowa Zachodnia będzie zintegrowanym węzłem przesiadkowym łączącym stację kolejową, przystanki tramwajowe, dworzec autobusów dalekobieżnych, zespoły miejskich przystanków autobusowych, postoje TAXI i parkingi dla samochodów osobowych i rowerów.
Nowe przejście podziemne, oznakowanie, windy
Przebudowane zostaną istniejące perony, wybudowany zostanie jeden nowy. Dla pasażerów przewidziano przemyślane rozwiązania architektoniczne – halę peronową, świetliki w peronach, doświetlające przejście podziemne, intuicyjne oznakowanie i funkcjonalne oświetlenie. Obiekt będzie w pełni dostępny dla osób niepełnosprawnych. W drodze na perony pomogą przestronne windy, do których łatwo będzie wejść z rowerem czy wózkiem. Całkowicie zmieni się przejście podziemne. Będzie wyższe i szersze oraz zostanie połączone z przestrzenią dla pasażerów, m.in. przestrzenią poczekalni i kas biletowych – ukształtowaną z myślą o wygodzie pasażerów.
60 tys. pasażerów dziennie
Warszawa Zachodnia jest stacją o największym ruchu pociągów pasażerskich w kraju. W dniu roboczym korzysta z niej około 60 tysięcy osób. Za 13 lat, czyli w 2030 roku liczba ta ma się podwoić.
W grudniu 2015 roku otwarto nową część dworca od strony alei Jerozolimskich, która podróżnym bardzo przypadła do gustu.