Transport współdzielony powoli zmienia oblicze naszych miast. Mazowsze ma już kilku operatorów carsharingu, elektryczne hulajnogi, co roku tysiące osób w różnych miatach wypożyczają rowery. Firmy udostępniające pojazdy podkreślają, że wciąż trudno na tego typu usługach zarabiać, do tego trzeba edukować użytkowników. Ciekawe wydają się statystyki, z których wynika, że znacznie więcej mężczyzn niż kobiet decyduje się na wynajęcie samochodu w systemie sharingowym, podobnie jest z rowerami, ale za to hulajnogami jeździ niemal tyle samo kobiet co mężczyzn. Czy kobiety będą
częściej korzystać ze współdzielonych samochodów? O złożoności tematów związanych ze współdzieleniem rozmawialiśmy z Justyną Piszczatowską, redaktor naczelną portalu
green-news.pl, Joanną Mazur, analitykiem DELab UW i Leszkiem Leśniakiem, dyrektorem projektu Panek CarSharing, współzałożycielem portalu
autanaminuty.org.