Zmiany w organizacji ruchu na Wale Miedzeszyńskim [SPRAWDŹ]
W czwartek 6 czerwca o 22.00, zmieniła się organizacja ruchu na ul. Wał Miedzeszyński na wysokości budowanego węzła Południowej Obwodnicy Warszawy. Ruch w obydwu kierunkach został skierowany na nowo wybudowaną jezdnię. Zmiany obejmują także skrzyżowanie z ul. Trakt Lubelski.
Ruch został przełożony na nową jezdnię na odcinku pomiędzy skrzyżowaniami z ulicami Ogórkową i Rosiczki oraz z ul. Czarnuszki. Kierowcy mają do dyspozycji po jednym pasie ruchu w każdym kierunku. Połączenie z ul. Wał Miedzeszyński straci ul. Czarnuszki – dojazd do niej odbywa się ulicami Rozchodnikową i Celulozy.
Ok. godz. 14.00 wyłączona z ruchu została wschodnia strona ronda na skrzyżowaniu ulic Wał Miedzeszyński i Trakt Lubelski. Ulica Trakt Lubelski straciła połączenie z ul. Wał Miedzeszyński. Ruch w ciągu ul. Wał Miedzeszyński został utrzymany – jadący od strony granicy miasta mogą przejechać przez środek ronda i wrócić na właściwą jezdnię za skrzyżowaniem. W drugą stronę ruch odbywa się bez zmian.
Komunikacja:Nową jezdnią jeżdżą także
autobusy linii 146 i 702 oraz nocnej N72. Zatrzymują się na nowo wybudowanych przystankach: Podbiałowa, Rozchodnikowa i Czarnuszki.
Zmiana na ul. Ogórkowej
29 maja została wyłączona z ruchu również jezdnia ul. Ogórkowej. W rejonie skrzyżowania z ul. Rosiczki utrzymany jest dojazd do posesji przy Ogórkowej 96. Natomiast mieszkańcy budynków od nr 67 na południe, na skrzyżowaniu z ul. Rosiczki, muszą pojechać dalej prosto ul. Wał Miedzeszyński i skręcić w prawo na wysokości ul. Podbiałowej.
Inwestorem budowy Południowej Obwodnicy Warszawy (czyli drogi ekspresowej S2) jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Inwestycja obejmuje budowę trasy z dwoma jezdniami po trzy pasy ruchu i o długości 18,5 km na odcinku od węzła „Puławska” do węzła „Lubelska”. W jej ramach wybudowane zostaną m.in. tunel pod Ursynowem, most przez Wisłę i kilka węzłów drogowych.
Budowa została podzielona na trzy zadania: „A” od węzła „Puławska” do węzła „Przyczółkowa” o długości ok. 4,6 km, „B” od węzła „Przyczółkowa” do węzła „Wał Miedzeszyński” o długości ok. 6,5 km i „C” od węzła „Wał Miedzeszyński” do węzła „Lubelska” o długości ok. 7,5 km. Planowany termin zakończenia realizacji inwestycji to trzeci kwartał 2020 r. Więcej informacji znajduje się na stronie projektu: www.pulawska-lubelska.pl.