Wieczór RDC

Wieczór RDC: Konferencja #jawmediach. "Dzisiejszy świat potrzebuje więcej kobiet-ekspertek w przestrzeni publicznej"

  • Robert Łuchniak

  • 27.04.2016
  • 01 godz 12 min 42 s

Krótki opis odcinka

Celem warszawskiej konferencji, która odbędzie się 28 kwietnia, jest przekazanie kobietom praktycznej wiedzy dotyczącej nowoczesnej komunikacji w mediach oraz pokazanie, jak definiować potrzeby odbiorców i jak budować oraz rozwijać społeczność, aby osiągać założone cele. Uczestniczki konferencji otrzymają również niezbędnik do komunikacji w nowych mediach, w którym znajdą się praktyczne wskazówki i porady. - Nasza konferencja jest częścią większego, międzynarodowego projektu Accelerate!, który jest realizowany razem z innymi państwami-miastami - Lizboną, Brukselą, Madrytem, Warszawą, Paryżem i innymi. W tej akcji chodzi o promowanie kobiet-ekspertek, ale też kobiet w biznesie, które chcą awansować, rozwijać się i zaistnieć w świecie. Nie tylko finansowym - tłumaczyła w "Wieczorze RDC" Jowita Bukowińska, prezes Stowarzyszenia PWN Warszawa, współzałożycielka i prezes Stowarzyszenia Professional Women’s Network - Warszawa. Jak dodała, program adresowany jest do wszystkich kobiet, które "mają kompetencje i ambicje, aby wypowiadać się w mediach". - Kierujemy go do pań, które są ekspertkami, prowadzą firmy czy pracują w korporacjach i chcą, żeby ich głos był słyszalny - zaznaczyła. Kobiecy styl komunikowania się Marta Smyrska, przedsiębiorca i założycielka agencji Smyrska PR, tłumaczyła, że większość poradników, dotyczących wystąpień publicznych, promuje "bardziej męski styl komunikowania się". - Mówi się "kontroluj przestrzeń", "udawaj, aż ci się uda", "do ciebie należy scena". Natomiast my chcemy zwrócić uwagę na kobiecy styl komunikowania się, który opiera się na trzech filarach - pasji, zaangażowaniu i autentyczności, czyli mówimy kobietom, że to jest w porządku, jeśli ten występ publiczny będzie opierał się na naturalnym stylu komunikowania się i na emocjonalności, która jest z nami bardziej kojarzona. Kobiety też mogą wywoływać odpowiednie wrażenie, koncentrując się na emocjach - wyjaśniła. "Kruche babeczki"? Jak podała Agnieszka Clarey, dyrektor w Fundacji Małych i Średnich Przedsiębiorstw, szacuje się, że obecnie w Europie istnieje około 15 mln rodzinnych firm, a "żeby była rodzina, to musi być kobieta". - Te 15 mln firm w skali Europy to też kobiety, które zasiadają w zarządach. To nie jest mało, ale bardzo często zdarza się, że w debatach na ważne tematy to właśnie wysyłani są faceci, czyli głowa rodziny. Uważam, że nie zawsze wychodzi to na zdrowie przedsiębiorstwu czy zadaniu, które ma być wykonane, bo kobiety - oprócz tego, że są o wiele bardziej cierpliwe, mają siłę spokoju, a jednocześnie mają przekaz emocjonalny, ale nie nadwrażliwy - osiągają ten cel skuteczniej i szybciej - tłumaczyła. - Często kobiety podejmują się zadań, które dla panów wydawałoby się nie do osiągnięcia przez nas - kruche babeczki - dodała. Partnerami warszawskiej konferencji są: Fundacja Małych i Średnich Przedsiębiorstw, Balajcza, Bisnode, Inicado, Kreatywne, Magazyn Madame, MasConsulting, 321leader, Newspoint, Orange Polska, Orbis, radio RDC, Smyrska PR, Sofia Foundation, Znane Ekspertki. Informacje i zapisy na konferencję - dowiedz się więcej. Poradniki Accelerate! przygotowane dla kobiet i organizacji wzmacniających głos kobiet w mediach - sprawdź.

Opis odcinka

Celem warszawskiej konferencji, która odbędzie się 28 kwietnia, jest przekazanie kobietom praktycznej wiedzy dotyczącej nowoczesnej komunikacji w mediach oraz pokazanie, jak definiować potrzeby odbiorców i jak budować oraz rozwijać społeczność, aby osiągać założone cele. Uczestniczki konferencji otrzymają również niezbędnik do komunikacji w nowych mediach, w którym znajdą się praktyczne wskazówki i porady.

- Nasza konferencja jest częścią większego, międzynarodowego projektu Accelerate!, który jest realizowany razem z innymi państwami-miastami - Lizboną, Brukselą, Madrytem, Warszawą, Paryżem i innymi. W tej akcji chodzi o promowanie kobiet-ekspertek, ale też kobiet w biznesie, które chcą awansować, rozwijać się i zaistnieć w świecie. Nie tylko finansowym - tłumaczyła w "Wieczorze RDC" Jowita Bukowińska, prezes Stowarzyszenia PWN Warszawa, współzałożycielka i prezes Stowarzyszenia Professional Women’s Network - Warszawa.

Jak dodała, program adresowany jest do wszystkich kobiet, które "mają kompetencje i ambicje, aby wypowiadać się w mediach". - Kierujemy go do pań, które są ekspertkami, prowadzą firmy czy pracują w korporacjach i chcą, żeby ich głos był słyszalny - zaznaczyła.

Kobiecy styl komunikowania się

Marta Smyrska, przedsiębiorca i założycielka agencji Smyrska PR, tłumaczyła, że większość poradników, dotyczących wystąpień publicznych, promuje "bardziej męski styl komunikowania się".

- Mówi się "kontroluj przestrzeń", "udawaj, aż ci się uda", "do ciebie należy scena". Natomiast my chcemy zwrócić uwagę na kobiecy styl komunikowania się, który opiera się na trzech filarach - pasji, zaangażowaniu i autentyczności, czyli mówimy kobietom, że to jest w porządku, jeśli ten występ publiczny będzie opierał się na naturalnym stylu komunikowania się i na emocjonalności, która jest z nami bardziej kojarzona. Kobiety też mogą wywoływać odpowiednie wrażenie, koncentrując się na emocjach - wyjaśniła.

"Kruche babeczki"?

Jak podała Agnieszka Clarey, dyrektor w Fundacji Małych i Średnich Przedsiębiorstw, szacuje się, że obecnie w Europie istnieje około 15 mln rodzinnych firm, a "żeby była rodzina, to musi być kobieta".

- Te 15 mln firm w skali Europy to też kobiety, które zasiadają w zarządach. To nie jest mało, ale bardzo często zdarza się, że w debatach na ważne tematy to właśnie wysyłani są faceci, czyli głowa rodziny. Uważam, że nie zawsze wychodzi to na zdrowie przedsiębiorstwu czy zadaniu, które ma być wykonane, bo kobiety - oprócz tego, że są o wiele bardziej cierpliwe, mają siłę spokoju, a jednocześnie mają przekaz emocjonalny, ale nie nadwrażliwy - osiągają ten cel skuteczniej i szybciej - tłumaczyła. - Często kobiety podejmują się zadań, które dla panów wydawałoby się nie do osiągnięcia przez nas - kruche babeczki - dodała.

Partnerami warszawskiej konferencji są: Fundacja Małych i Średnich Przedsiębiorstw, Balajcza, Bisnode, Inicado, Kreatywne, Magazyn Madame, MasConsulting, 321leader, Newspoint, Orange Polska, Orbis, radio RDC, Smyrska PR, Sofia Foundation, Znane Ekspertki. Informacje i zapisy na konferencję - dowiedz się więcej. Poradniki Accelerate! przygotowane dla kobiet i organizacji wzmacniających głos kobiet w mediach - sprawdź.

Kategorie:

OGÓLNY OPIS PODCASTU

Wieczór RDC

Odcinki podcastu (5431)

  • „Ziółka, drzewka, y chróściki” w Muzeum Farmacji

    • 16.11.2024

    • 17 min 24 s

  • XX Międzynarodowy Festiwal Fotografii Przyrodniczej Wizje Natury 2024

    • 16.11.2024

    • 18 min 36 s

  • 44 numer Kwartalnika Literacko-Kulturalnego „LiryDram”

    • 16.11.2024

    • 22 min 57 s

  • Młodzieżowe Słowo Roku 2024 PWN

    • 16.11.2024

    • 18 min 30 s

  • Szpital Kliniczny im. ks. Anny Mazowieckiej z certyfikatem „Szpital bez bólu” | Robert Jarzębski

    • 09.11.2024

    • 13 min 07 s

  • „POkoCHaj Płuca. Unikaj zaostrzeń” | dr hab. n. med. Piotr Boros

    • 09.11.2024

    • 14 min 46 s

  • „SOF- Kobiety w onkologii” | dr Michał Siwik i Paulina Kalman

    • 09.11.2024

    • 16 min 19 s

  • „Namalować katolicyzm od nowa" | Dariusz Karłowicz

    • 09.11.2024

    • 23 min 18 s

  • „Zawołani po imieniu” | Kamila Sachnowska | Wojciech Merkert

    • 02.11.2024

    • 21 min 32 s

  • „Straty osobowe i ofiary represji pod okupacją niemiecką w latach 1939-1945” | dr Tomasz Łabuszewski

    • 02.11.2024

    • 15 min 45 s

1
2
3
...
542
543
544