Wschodnia Obwodnica Warszawy. Rozstrzygnięto przetarg na plan

  • 12.02.2021 17:48

  • Aktualizacja: 02:54 26.07.2022

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała wykonawcę planów Wschodniej Obwodnicy Warszawy. W przetargu wyłoniono ofertę firmy IVIA. Będzie ona kontynuować opracowanie tak zwanej "koncepcji programowej" dla odcinka drogi ekspresowej S17 Wschodniej Obwodnicy Warszawy pomiędzy węzłami Ząbki i Warszawa-Wschód.
Wcześniej GDDKiA odstąpiła od podobnej umowy uznając, że firma, która odpowiadała za wykonanie planów jest nierzetelna.

Zwycięzca przetargu ma za zadanie opracowanie dokumentacji technicznej dotyczącej przyszłej trasy. Od takiej dokumentacji zależy, czy zostanie wydana decyzja środowiskowa dla obwodnicy. Firma ma też wykonać badania geologiczne.
Pod koniec maja 2020 roku GDDKiA odstąpiła od umowy z pierwotnym wykonawcą dokumentacji projektowej. Decyzja ta została poprzedzona wielokrotnymi wezwaniami poprzedniego wykonawcy do współpracy przy wykonywaniu umowy.

Jedna trzecia prac wykonana

Powodami odstąpienia były między innymi zbliżający się termin zakończenia umowy, niskie zaawansowanie procentowe realizacji projektu oraz małe zaangażowanie wykonawcy. Projektant w ciągu 12 miesięcy był zobowiązany opracować elementy koncepcji programowej, w tym wykonać dokumentację geologiczno-inżynierską i hydrogeologiczną, jak i uzyskać niezbędne decyzje, na przykład zatwierdzenie projektu robót geologicznych przez Marszałka Województwa Mazowieckiego. Do czasu zerwania umowy firma wykonała jedną trzecią prac.

Droga ekspresowa S17 biegnąca pomiędzy węzłami Drewnica i Lubelska o długości przekraczającej 16 kilometrów jest jedną z części Warszawskiego Węzła Drogowego. Inwestycja została podzielona na trzy odcinki: węzeł Drewnica - węzeł Ząbki, węzeł Ząbki - węzeł Warszawa-Wschód oraz węzeł Warszawa-Wschód - węzeł Lubelska.

Trasa będzie posiadała dwie jezdnie po trzy pasy ruchu. Wybudowanych zostanie pięć węzłów - Ząbki, Rembertów, Poligon, który będzie zjazdem technicznym dla wojska, Warszawa-Wschód i Lubelska.

Inwestycja ma powstać do 2025 roku.

Źródło:

IAR

Autor:

FP