Wiadomości
Udostępnij:
Tramwajem na Kasprzaka już od wtorku. Dziś ostatnie prace i utrudnienia na Woli [SPRAWDŹ]
-
04.03.2024 08:07
-
Aktualizacja: 13:59 04.03.2024
Od jutra warszawiacy pojadą tramwajem na Kasprzaka. Nową trasą będzie można szybko dojechać do stacji metra M2: Rondo Daszyńskiego i Rondo ONZ oraz na stację kolejową Warszawa Wola. Trwająca dwa lata budowa objęła odcinek o długości niemal 3,5 km. W związku z ostatnimi pracami prowadzonymi przez tramwajarzy dziś o godzinie 9:30 zostanie wyłączony ruch tramwajowy na Powstańców Śląskich i Połczyńskiej od Górczewskiej do Fortu Wola.
Na budowie trasy tramwajowej na ul. Kasprzaka trwają ostatnie prace wykończeniowe. Pierwsi pasażerowie pojadą nową trasą na Woli już we wtorek, 5 marca, wczesnym rankiem. Trwająca dwa lata budowa objęła odcinek o długości niemal 3,5 km.
Rzecznik Tramwajów Warszawskich Maciej Dutkiewicz informuje, że nową trasą pojadą linie 10, 11, 26 i 27.
— Planowana częstotliwość to osiem minut w godzinach szczytu i dwanaście poza szczytem. Jedenastka będzie liną szczytową. Tramwaje będą kursowały tylko w dni powszednie w godzinach szczytów komunikacyjnych. Natomiast tramwaje linii 13 będą dojeżdżały do przystanku PKP Wola na ulicy Wolskiej za skrzyżowaniem z aleją Prymasa Tysiąclecia — mówi Dutkiewicz.
Uruchomienie tramwaju nie oznacza jeszcze końca prac w tym rejonie. Będą one jeszcze prowadzone na ulicy Wolskiej, gdzie torowisko nadal będzie wyłączone. Jak dodaje rzecznik, tam zmiany od 25 marca.
— Tramwaje wrócą na zmodernizowane torowisko na ulicy Wolskiej — tutaj tory tramwajowe zostały przełożone do wykopu. Zbudowaliśmy je niemal zupełnie od nowa. Tramwaje linii 10 i 11 pozostaną na swoich trasach, trzynastka wydłuży się do cmentarza wolskiego i zmienią swoje trasy linie 26 i 27 - pojadą prosto Wolską z pominięciem Skierniewickiej i Kasprzaka — informuje.
Poniedziałkowe utrudnienia
Przygotowania do otwarcia nowej trasy wymagają zmian w organizacji komunikacji. Na poniedziałek, 4 marca, tramwajarze zaplanowali demontaż rozjazdu nakładkowego nieopodal przystanku Fort Wola, na którym tramwaje linii 76 zmieniają kierunek jazdy (jeżdżą między Metrem Młociny a Fortem Wola, ponieważ dalszy odcinek trasy na ulicy Wolskiej jest nieprzejezdny).
Wymaga to wyłączenia ruchu tramwajów na ulicy Powstańców Śląskich i Połczyńskiej od Górczewskiej – właśnie do Fortu Wola.
Prace rozpoczną się ok. godz. 9:30, po porannym szczycie komunikacyjnym i potrwają cały dzień. Wtedy swoje trasy zmienią tramwaje linii 76 oraz autobusy linii zastępczej Z26. Tramwaje 76 będą z Metra Młociny dojeżdżały tylko do pętli Osiedle Górczewska. Ostatni kurs z przystanku Metro Bemowo 07 w kierunku Fortu Wola będzie o godz. 9:42, natomiast ostatni z przystanku Fort Wola 04 w kierunku Metro Młociny o godz. 10:00.
Autobusy linii Z26 będą natomiast kursowały między Metrem Płocka a Osiedlem Górczewska (uwaga, dojadą do przystanków na wysokości ulicy Z. Klemensiewicza). Pierwszy kurs z Metra Płocka w stronę Bemowa będzie o godz. 9:29. Ostatni kurs z krańca Cmentarz Wolski w kierunku Metro Płocka zaplanowano o godz. 9:47 – po tej godzinie autobusy będą jeździły bezpośrednio ulicą Wolską.
Jakimi liniami po Kasprzaka?
Od wtorku 5 marca tramwaje linii 10, 11, 26 i 27 będą jeździły po nowych torach na ulicy Kasprzaka. Planowana częstotliwość to 8 minut w godzinach szczytu i 12 poza nim. „Jedenastka” będzie linią szczytową – tramwaje będą kursowały tylko w dni powszednie w godzinach szczytów komunikacyjnych. Tramwaje linii 13 będą dojeżdżały do przystanków PKP Wola (Wolska), na ulicy Wolskiej za skrzyżowaniem z al. Prymasa Tysiąclecia. Na swojej trasie między Cmentarzem Wolskim a stacją metra Płocka pozostaną autobusy linii zastępczej Z26, tramwaje linii 73 i 76 przestaną kursować.
W drugim etapie, od 25 marca, tramwaje wrócą na zmodernizowane torowisko na ulicy Wolskiej. Tramwaje linii 10 i 11 pozostaną na swoich trasach. Trasa linii 13 wydłuży się do Cmentarza Wolskiego. Zmienią się trasy linii 26 i 27 – tramwaje pojadą prosto ulicą Wolską, z pominięciem Skierniewickiej i M. Kasprzaka. Przestaną kursować autobusy linii Z26.
Budowa linii tramwajowej na Kasprzaka trwała dwa lata i kosztowała ponad 200 mln zł.
Czytaj też: Alejki rozjechane przez samochody. Park Wielkopolski na Ochocie w fatalnym stanie
Źródło:
Autor:
Adrian Pieczka/DJ
Kategorie: