Większa Strefa Czystego Transportu w Warszawie. S. Kaleta: wykluczy komunikacyjnie biedniejszych

  • 28.06.2023 14:53

  • Aktualizacja: 14:07 28.06.2023

Powiększenie planowanej Strefy Czystego Transportu to groźba wykluczenia komunikacyjnego — uważa poseł Sebastian Kaleta. Jego zdaniem, ucierpią na tym najbiedniejsi mieszkańcy stolicy. Po konsultacjach społecznych ratusz rozważa rozszerzenie zakazu wjazdu starych aut poza centrum Warszawy.

Poseł Sebastian Kaleta uważa, że Strefa Czystego Transportu w Warszawie uderza w najuboższych mieszkańców. Po konsultacjach społecznych ratusz rozważa wprowadzenie zakazu wjazdu starych samochodów także poza centrum Warszawy. Mowa nawet o kilku dzielnicach - od przyszłego roku strefa mogłaby objąć mieszkańców Śródmieścia, Woli, Ochoty i Pragi Północ i Południe.

Poseł Sebastian Kaleta, podkreślił, że zasięgnął informacji w Ministerstwie Cyfryzacji, aby sprawdzić, ile jest zarejestrowanych aut, które od przyszłego roku będą miały zakaz poruszania się w SCT.

To oznacza, ze te samochody nie będą mogły wyjechać z garażu. Przepraszam, będą mogły wyjechać cztery razy do roku, za zgodą straży miejskiej, bo tak proponuje Rafał Trzaskowski. Na terenie pięciu dzielnic jest zarejestrowanych 50 tysięcy aut — wyjaśnił.

Kaleta zaznaczył, że ludzie zostaną bezpośrednio wykluczeni komunikacyjnie.

Wraz z kolejnymi latami, ta grupa będzie coraz większa — dodał.

Obawy komunikacyjne

Poseł pokreślił również, ze ścisłe centrum miasta i okoliczne dzielnice to miejsca, w których usytuowane są najważniejsze obiekty użyteczności publicznej, urzędy, szpitale i szkoły. Z raportu z konsultacji wynika, że mieszkańcy najwięcej obaw mają, że nie dojadą do szpitala.

Na terenie planowanej strefy są duże szpitale, które obsługują nie tyko mieszkańców Warszawy ale również całego Mazowsza — sprecyzował.

Pojawiły się również obawy, że na zmianach ucierpią najbiedniejsi mieszkańcy stolicy.

Rafał Trzaskowski po prostu szykuje biedniejszym mieszkańcom Warszawy wykluczenie komunikacyjne. Ci ludzie w centrum Polski, będą mogli się poruszać rowerami albo pieszo do szpitala, do szkół, do urzędów do pracy — dodał.

Do Strefy Czystego Transportu zakaz wjazdu miałyby stare samochody na benzynę, ale także nowsze diesle. 

Czytaj też: Bez starych aut nie tylko w centrum i okolicy? Możliwe rozszerzenie Strefy Czystego Transportu

Źródło:

RDC/PAP

Autor:

JD