Wiadomości
Udostępnij:
Ważne skrzyżowanie zostało zwężone. Jak wygląda sytuacja na Ochocie?
-
03.02.2025 04:31
-
Aktualizacja: 05:34 03.02.2025
W miniony weekend tramwajarze zwężali ważne skrzyżowanie na Ochocie – chodzi o skrzyżowanie ulicy Grójeckiej z Bitwy Warszawskiej 1920 r. i Banacha. Od godziny 7:00 sytuację z tego miejsca w Polskim Radiu RDC relacjonować będzie nasz reporter.
Zmiany na Ochocie w związku z pracami nad budową linii tramwajowej do Dworca Zachodniego. W rejonie skrzyżowania Grójeckiej z Bitwy Warszawskiej 1920 r. i Banacha kierowcy muszą liczyć się z utrudnieniami. Te nie omijają także pasażerów komunikacji, autobusy bowiem zostały skierowane na objazdy.
W związku z tym Polskie Radio RDC wyjeżdża z wozem transmisyjnym, żeby sprawdzić sytuację w czasie porannego szczytu.
Co się zmieniło na Ochocie?
Od piątku od godz. 22:00 nie ma wjazdu z Grójeckiej w Opaczewską, ale został zachowany wyjazd z Opaczewskiej na Grójecką.
Zmieniły się także trasy wybranych autobusów.
- Autobusy 154 (w kierunku Dworca Zachodniego) i 414 (na Bródno Podgrodzie) z ul. Grójeckiej skręcą w Dickensa, następnie pojadą Pawińskiego do Banacha i dalej do Bitwy Warszawskiej 1920 r. W drugą stronę trasy się nie zmienią.
- Autobusy linii 167 ominą Grójecką i skrzyżowanie z Bitwy Warszawskiej 1920 r. ulicami: Kopińską, Sokołowskiego „Grzymały” i Alejami Jerozolimskimi do al. Prymasa Tysiąclecia. Z kolei 191 na Ochocie skończą trasę na ul. Banacha.
- Autobusy jadące z Ursusa z ul. Grójeckiej skręcą w Wawelską, następnie w Żwirki i Wigury, dalej w Banacha do przystanku Banacha Szpital 04.
- W stronę Ursusa pasażerowie będą mogli wsiąść na tymczasowym przystanku Banacha 55 przed skrzyżowaniem z ul. Wolnej Wszechnicy. Stamtąd autobusy pojadą prosto Banacha w Bitwy Warszawskiej 1920 r. do swojej trasy.
- Na pętlę Szczęśliwice przeniosą się autobusy linii 208. Będą kursowały ulicami: Dickensa, Grójecką (w przeciwnym kierunku Harfową), Włodarzewską, Alejami Jerozolimskimi, Bitwy Warszawskiej 1920 r. i Szczęśliwicką. Trasa linii 521 zostanie skrócona. Autobusy przewiozą pasażerów między Falenicą a Dworcem Centralnym.
Trasy zmieniły też linie nocne. N01 w kierunku Nowodworów pojedzie ul. Pawińskiego i Banacha, a N43 na Chomiczówkę: Raszyńską, Żwirki i Wigury i Banacha.
Tramwaje na razie kursują bez zmian. Nie zmieniła się także trasa objazdowa dla linii 157.
Jak będzie wyglądała nowa trasa tramwajowa na Ochocie?
Po zakończeniu prac podziemnych ruszy budowa nowego układu torowego. Powstanie tu tak zwana pełna gwiazda umożliwiająca ruch tramwajów we wszystkich kierunkach.
– W sumie w ramach naszej inwestycji powstanie około 1,5 km torowiska. Nowa trasa tramwajowa poprawi skomunikowanie Dworca Zachodniego, który staje się najważniejszym węzłem przesiadkowym zachodnich dzielnic Warszawy – dodaje rzecznik TW.
Według szacunków z nowej trasy będzie korzystało ponad 1,2 mln pasażerów rocznie. Czas przejazdu tramwaju do Grójeckiej wyniesie 5 minut, do placu Narutowicza 10, a do stacji metra Politechnika – 15 minut.
Nowa trasa tramwajowa o długości około 1,6 km zacznie się na dworcu Warszawa Zachodnia. Podziemny przystanek tramwajowy znajdzie się obok zejścia na dworzec i będzie połączony przejściem podziemnym. Stąd tramwaj pojedzie tunelem o długości około 500 metrów pod parkiem Pięciu Sióstr.
Wyjazd z tunelu znajdować się będzie między jezdniami ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. między budynkiem dawnej szkoły kolejowej a hotelem Ibis. Następnie trasa pobiegnie między jezdniami ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. aż do ul. Grójeckiej, gdzie znajdzie się węzeł rozjazdowy pozwalający tramwajom skręcać w kierunku Centrum, Okęcia lub pojechać do pętli Banacha.
Na tej linii wykorzystywane będą tramwaje dwukierunkowe. Będą to jazzy albo nowe huyndaie. W przyszłości będzie możliwość przedłużenia trasy z Dworca Zachodniego na Wolę. W planie jest budowa połączenia do ul. Kasprzaka.
Źródło:
Autor:
RDC /PA
Kategorie: