Wiadomości
Udostępnij:
Płatne parkowanie w Śródmieściu w weekendy? Zdaniem ZDM to dodatkowe 20 mln zł dla Warszawy
-
23.03.2023 13:15
-
Aktualizacja: 11:13 23.03.2023
Zarząd Dróg Miejskich wyliczył, że roczny przychód po wprowadzeniu w śródmieściu płatnego parkowania w weekendy wyniósłby rocznie 20 mln zł. Ponadto wprowadzenie strefy nie wymagałoby konsultacji społecznych – wynika z odpowiedzi ratusza na interpelacje jednej z radnych.
Zgodnie z informacjami przekazanymi przez wiceprezydenta Warszawy Michała Olszewskiego – analizowana była możliwość rozszerzenia płatnego parkowania o soboty i niedziele bez zmiany stawek obecnie obowiązujących.
– Szacowany średni miesięczny przychód w wyniku wprowadzenia ŚSPPN przez siedem dni w tygodniu mógłby wynieść około 5,8 mln zł, w tym dodatkowy 1,7 mln zł z tytułu wydłużenia funkcjonowania strefy o 2 dni w tygodniu, (tj. w soboty i niedziele). Szacuje się, że w skali całego roku prognozowany dodatkowy przychód z funkcjonowania ŚSPPN w weekendy wyniósłby około 20 mln zł – czytamy w odpowiedzi na interpelację.
Według Olszewskiego zgodnie z obowiązującymi przepisami nie ma obowiązku konsultowania projektu uchwały z mieszkańcami. – Zarówno granice, jak i stawki opłat mają wynikać wprost z analizy rotacji – czytamy.
ZDM przekazał propozycje ratuszowi pod koniec stycznia. – Na razie nie ma żadnej decyzji. Swoją pracę wykonaliśmy – powiedział rzecznik Zarządu Dróg Miejskich, Jakub Dybalski.
Wiceprzewodniczący komisji infrastruktury Rady Warszawy Maciej Binkowski przyznał, że żaden projekt w sprawie wprowadzenia ŚSPPN na razie nie wpłynął.
– Nie wykluczyłbym tego z bardzo prostej przyczyny. Rafał Trzaskowski przekształcił ideę strefy płatnego parkowania, jako narzędzia, które miałoby rozwiązywać lokalne problemy związane z napięciami między mieszkańcami a przyjezdnymi, w maszynkę do zarabiania pieniędzy – powiedział Binkowski.
Ocenił, że przedłużenie płatnego parkowania na soboty i niedziele byłoby fatalną decyzją. Zwrócił uwagę, że w weekendy miasto jest odciążone od ruchu. – Byłoby to nakładanie na warszawiaków, którzy np. chcą przyjechać do muzeum lub restauracji dodatkowych obciążeń – dodał radny.
Czytaj też: Koniec z przechodzeniem przez Wisłostradę. Będzie przejście wzdłuż bulwarów wiślanych
Źródło:
Autor:
AP