Droga rowerowa, połączenie tramwajowe i węższa droga dla samochodów. Stołeczny ratusz przedstawił nową koncepcję dla Trasy Tysiąclecia. To wyczekiwane od lat połączenie Kamionka i Szmulowizny za Dworcem Wschodnim. Pierwotne założenia mówiły o przelotowej trasie dla kierowców - miasto jednak zmieniło plany i teraz rusza z konsultacjami.
RDC
Zapytaliśmy mieszkańców co sądzą o nowych rozwiązaniach.
- O stworzenie połączenia od lat apelowali aktywiści. To dlatego, że poza ulicą Targową najbliższy przejazd przez tory jest 6,5 km dalej, na Chełmżyńskiej - mówił Krzysztof Michalski z Dla Pragi. - Żeby dostać się z Nowej Pragi na Kamionek trzeba dokonywać jakiś niesamowitych podróży dookoła, bo na przykład na odcinku między ulicą Objazdową, a ulicą Markowską jest ponad kilometr i nie ma żadnego przejazdu przez tory - wyjaśnia.
Zmiany w ruchu ulicznym
Koncepcja Trasy Tysiąclecia zakłada też przyszłe inwestycje mieszkaniowe czy parki. - Na pewno te rozwiązania miastotwórcze, czyli przewidywane w tej koncepcji nowe inwestycje mieszkaniowe, usługowe, w tym paśmie zagospodarowanej rezerwy oceniamy pozytywnie. Wprowadzenie zieleni też jest dobrym pomysłem - wskazuje.
Aktywiści mają też własne propozycje. - Warto pochylić się nad lokalnymi połączeniami w tym rejonie - dodaje Michalski. - Widzimy potrzebę połączenia ulicy Kijowskiej z ulicą Kawęczyńską, co pozwoli na przemieszczanie się samochodów. Rozważamy koncepcję ruchu kołowego i dobudowanie jezdni - wyjaśnia.
Konsultacje potrwają do 30 kwietnia - w tym czasie można zgłaszać swoje uwagi mailowo. 12 kwietnia spotkanie online, a 21 i 28 - w Szkole Podstawowej nr 30 i urzędzie dzielnicy. Szczegółowe informacje na stronie stołecznego biura architektury.