Jest sprawa

"Będzie pani płaciła niższe rachunki", czyli jak firmy oszukują konsumentów [POSŁUCHAJ]

  • 25.02.2016
  • 42 min 06 s

Krótki opis odcinka

- Przyszedł do mnie do domu przedstawiciel firmy telekomunikacyjnej, który zaoferował mi lepsze warunki umowy i zapewnił, że bierze na siebie załatwienie sprawy z dotychczasowym dostawcą usług – wyjaśniała w RDC Halina Kociszewska. Ostatecznie, 85-letnia kobieta została z dwoma rachunkami i karami do zapłacenia. - To niestety częste praktyki – przyznał w audycji „Jest sprawa” Maciej Chmielowski, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. - Często jest to robione tak, żeby konsument nie zorientował się, z kim ma do czynienia – wyjaśniał Chmielowski. Jak tłumaczył, klient jest kuszony hasłem „zapłaci pan/pani niższe rachunki”. Efekt jest taki, że konsument zostaje z dwiema umowami, a wypowiedzenie którejkolwiek z nich, wiąże się z koniecznością opłacenia wysokich kar. "Trzeba pamiętać o swoich prawach" Grażyna Gadomska-Krawczun, Miejski Rzecznik Konsumentów w Siedlcach przyznała, że często ma do czynienia z tego typu sytuacjami. - Częste są też problemy z dostawcami energii – zaznaczyła. Goście RDC zwrócili uwagę, że dozwolone jest poszukiwanie przez firmy nowych klientów, ale niedozwolone jest wprowadzanie konsumenta w błąd. - Trzeba pamiętać o swoich prawach - mówił Chmielowski. Jak doradzał, ważne jest, żeby dokładnie dowiedzieć się, kto przedstawia nam usługę (czy firma, z którą mamy już podpisaną umowę, czy inna). - Jeśli się okaże, że inna, na spokojnie dowiedzmy się, co nam grozi za zerwanie dotychczasowych zobowiązań - podkreślał. - Mamy 14 dni na zerwanie umowy zawartej na odległość czy poza lokalem przedsiębiorcy - zaznaczał.  

Opis odcinka

- Przyszedł do mnie do domu przedstawiciel firmy telekomunikacyjnej, który zaoferował mi lepsze warunki umowy i zapewnił, że bierze na siebie załatwienie sprawy z dotychczasowym dostawcą usług – wyjaśniała w RDC Halina Kociszewska. Ostatecznie, 85-letnia kobieta została z dwoma rachunkami i karami do zapłacenia. - To niestety częste praktyki – przyznał w audycji „Jest sprawa” Maciej Chmielowski, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

- Często jest to robione tak, żeby konsument nie zorientował się, z kim ma do czynienia – wyjaśniał Chmielowski. Jak tłumaczył, klient jest kuszony hasłem „zapłaci pan/pani niższe rachunki”. Efekt jest taki, że konsument zostaje z dwiema umowami, a wypowiedzenie którejkolwiek z nich, wiąże się z koniecznością opłacenia wysokich kar.

"Trzeba pamiętać o swoich prawach"

Grażyna Gadomska-Krawczun, Miejski Rzecznik Konsumentów w Siedlcach przyznała, że często ma do czynienia z tego typu sytuacjami. - Częste są też problemy z dostawcami energii – zaznaczyła. Goście RDC zwrócili uwagę, że dozwolone jest poszukiwanie przez firmy nowych klientów, ale niedozwolone jest wprowadzanie konsumenta w błąd. - Trzeba pamiętać o swoich prawach - mówił Chmielowski.

Jak doradzał, ważne jest, żeby dokładnie dowiedzieć się, kto przedstawia nam usługę (czy firma, z którą mamy już podpisaną umowę, czy inna). - Jeśli się okaże, że inna, na spokojnie dowiedzmy się, co nam grozi za zerwanie dotychczasowych zobowiązań - podkreślał. - Mamy 14 dni na zerwanie umowy zawartej na odległość czy poza lokalem przedsiębiorcy - zaznaczał.

 

Kategorie:

OGÓLNY OPIS PODCASTU

Jest sprawa

„Jest Sprawa” to audycja o charakterze publicystyczno-reporterskim. Trzymamy rękę na pulsie Warszawy, wsłuchujemy się w sprawy budzące kontrowersje oraz tematy wymagające głębszej dyskusji i wyjaśnienia.

 

Rozmawiamy o sprawach społecznych, obyczajowych, miejskich – budzących emocje i wymagających wyjaśnienia na forum publicznym. Podejmujemy też interwencje w sprawach naszych słuchaczy.

 

Audycja trwa godzinę i zawsze można wziąć w niej aktywny udział, dzwoniąc pod numer 22 645 90 90, dzieląc się swoją opinią lub zdaniem na podejmowany temat.

 

Zapraszamy do kontaktu z nami telefonicznie, mailowo (jestsprawa@rdc.pl) lub listownie.

Odcinki podcastu (2889)

  • Zakaz sprzedaży alkoholu w nocy w Warszawie – kiedy wejdzie w życie?

    • 16.04.2025

    • 21 min 02 s

  • Coraz więcej incydentów w cyberprzestrzeni. Jak się chronić?

    • 16.04.2025

    • 23 min 27 s

  • Raport o stanie polskiej szkoły. Co wymaga natychmiastowej poprawy?

    • 15.04.2025

    • 24 min 11 s

  • „Koszmarna kolejka” – nowa kampania Fundacji Dobrych Inicjatyw

    • 15.04.2025

    • 21 min 29 s

  • Zamiast betonu, więcej zieleni. Mieszkańcy warszawskiej Woli apelują o zmiany

    • 14.04.2025

    • 50 min 34 s

  • Dlaczego dorośli nie rozumieją współczesnej młodzieży?

    • 09.04.2025

    • 45 min 32 s

  • Problemy mieszkańców Saskiej Kępy podczas masowych imprez

    • 08.04.2025

    • 17 min 09 s

  • Dyskryminacja w gabinetach lekarskich – codzienność wielu osób z niepełnosprawnością

    • 08.04.2025

    • 27 min 41 s

  • Co dalej z Osiedlem Jazdów?

    • 07.04.2025

    • 11 min 33 s

  • Czy szykują się zmiany w systemie pieczy zastępczej?

    • 07.04.2025

    • 31 min 57 s

1
2
3
...
287
288
289