Jest sprawa

"Będzie pani płaciła niższe rachunki", czyli jak firmy oszukują konsumentów [POSŁUCHAJ]

  • 25.02.2016
  • 42 min 06 s

Krótki opis odcinka

- Przyszedł do mnie do domu przedstawiciel firmy telekomunikacyjnej, który zaoferował mi lepsze warunki umowy i zapewnił, że bierze na siebie załatwienie sprawy z dotychczasowym dostawcą usług – wyjaśniała w RDC Halina Kociszewska. Ostatecznie, 85-letnia kobieta została z dwoma rachunkami i karami do zapłacenia. - To niestety częste praktyki – przyznał w audycji „Jest sprawa” Maciej Chmielowski, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. - Często jest to robione tak, żeby konsument nie zorientował się, z kim ma do czynienia – wyjaśniał Chmielowski. Jak tłumaczył, klient jest kuszony hasłem „zapłaci pan/pani niższe rachunki”. Efekt jest taki, że konsument zostaje z dwiema umowami, a wypowiedzenie którejkolwiek z nich, wiąże się z koniecznością opłacenia wysokich kar. "Trzeba pamiętać o swoich prawach" Grażyna Gadomska-Krawczun, Miejski Rzecznik Konsumentów w Siedlcach przyznała, że często ma do czynienia z tego typu sytuacjami. - Częste są też problemy z dostawcami energii – zaznaczyła. Goście RDC zwrócili uwagę, że dozwolone jest poszukiwanie przez firmy nowych klientów, ale niedozwolone jest wprowadzanie konsumenta w błąd. - Trzeba pamiętać o swoich prawach - mówił Chmielowski. Jak doradzał, ważne jest, żeby dokładnie dowiedzieć się, kto przedstawia nam usługę (czy firma, z którą mamy już podpisaną umowę, czy inna). - Jeśli się okaże, że inna, na spokojnie dowiedzmy się, co nam grozi za zerwanie dotychczasowych zobowiązań - podkreślał. - Mamy 14 dni na zerwanie umowy zawartej na odległość czy poza lokalem przedsiębiorcy - zaznaczał.  

Opis odcinka

- Przyszedł do mnie do domu przedstawiciel firmy telekomunikacyjnej, który zaoferował mi lepsze warunki umowy i zapewnił, że bierze na siebie załatwienie sprawy z dotychczasowym dostawcą usług – wyjaśniała w RDC Halina Kociszewska. Ostatecznie, 85-letnia kobieta została z dwoma rachunkami i karami do zapłacenia. - To niestety częste praktyki – przyznał w audycji „Jest sprawa” Maciej Chmielowski, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

- Często jest to robione tak, żeby konsument nie zorientował się, z kim ma do czynienia – wyjaśniał Chmielowski. Jak tłumaczył, klient jest kuszony hasłem „zapłaci pan/pani niższe rachunki”. Efekt jest taki, że konsument zostaje z dwiema umowami, a wypowiedzenie którejkolwiek z nich, wiąże się z koniecznością opłacenia wysokich kar.

"Trzeba pamiętać o swoich prawach"

Grażyna Gadomska-Krawczun, Miejski Rzecznik Konsumentów w Siedlcach przyznała, że często ma do czynienia z tego typu sytuacjami. - Częste są też problemy z dostawcami energii – zaznaczyła. Goście RDC zwrócili uwagę, że dozwolone jest poszukiwanie przez firmy nowych klientów, ale niedozwolone jest wprowadzanie konsumenta w błąd. - Trzeba pamiętać o swoich prawach - mówił Chmielowski.

Jak doradzał, ważne jest, żeby dokładnie dowiedzieć się, kto przedstawia nam usługę (czy firma, z którą mamy już podpisaną umowę, czy inna). - Jeśli się okaże, że inna, na spokojnie dowiedzmy się, co nam grozi za zerwanie dotychczasowych zobowiązań - podkreślał. - Mamy 14 dni na zerwanie umowy zawartej na odległość czy poza lokalem przedsiębiorcy - zaznaczał.

 

Kategorie:

OGÓLNY OPIS PODCASTU

Jest sprawa

„Jest Sprawa” to audycja o charakterze publicystyczno-reporterskim. Trzymamy rękę na pulsie Warszawy, wsłuchujemy się w sprawy budzące kontrowersje oraz tematy wymagające głębszej dyskusji i wyjaśnienia.

 

Rozmawiamy o sprawach społecznych, obyczajowych, miejskich – budzących emocje i wymagających wyjaśnienia na forum publicznym. Podejmujemy też interwencje w sprawach naszych słuchaczy.

 

Audycja trwa godzinę i zawsze można wziąć w niej aktywny udział, dzwoniąc pod numer 22 645 90 90, dzieląc się swoją opinią lub zdaniem na podejmowany temat.

 

Zapraszamy do kontaktu z nami telefonicznie, mailowo (jestsprawa@rdc.pl) lub listownie.

Odcinki podcastu (2823)

  • Jaka przyszłość czeka zabytkową willę Świt w Konstancinie-Jeziornie?

    • 15.01.2025

    • 52 min 24 s

  • Warszawa w czołówce zakorkowanych miast w Polsce

    • 14.01.2025

    • 47 min 02 s

  • Kryzys warszawskich księgarni i antykwariatów

    • 13.01.2025

    • 12 min

  • Jacy jesteśmy dla naszych sąsiadów?

    • 13.01.2025

    • 30 min 35 s

  • Jak mamy segregować odpady pod noworocznych zmianach?

    • 08.01.2025

    • 15 min 43 s

  • Jaka przyszłość czeka klubokawiarnię Rezerwat?

    • 08.01.2025

    • 30 min

  • Wczesna inicjacja alkoholowa młodzieży

    • 07.01.2025

    • 49 min 55 s

  • Miejskie podsumowanie 2024 roku

    • 31.12.2024

    • 48 min 18 s

  • Podsumowanie badania "Decybele przyszłości"

    • 30.12.2024

    • 18 min 51 s

  • Petycja w sprawie zakazu fajerwerków w przestrzeniach publicznych

    • 30.12.2024

    • 31 min 09 s

1
2
3
...
281
282
283